„Sme presvedčení o tom, že štúdia Ethical Consumer nereflektujú všetky podrobnosti, ktoré sme o našej práci poskytli, a preto neukazuje rozsah nášho úsilia o udržateľné kakao pre naše produkty,“ reagovalo Nestlé.
„Boli sme priekopníkmi popredných projektov a iniciatív v odbore s cieľom ďalej zlepšiť udržateľné získavanie kakaa pre naše produkty a pomôcť zlepšiť živobytie farmárov,“ doplnila firma.
Nestlé prevádzkuje svoj vlastný program a spolupracuje s 10 000 farmárskymi rodinami v Pobreží Slonoviny. Zapojenie do programu im umožňuje zarobiť si až 500 eur ročne počas dvoch rokov, firma chce do roku 2030 osloviť 160 000 rodín.
Na štúdiu reagovala aj spoločnosť Ferrero. Kakao je podľa vyjadrenia tlačového oddelenia získavané prostredníctvom nezávisle spravovaných štandardov udržateľnosti, ako sú Rainforest Alliance, Cocoa Horizons alebo Fairtrade Foundation. Spoločnosť tiež uviedla, že spolupracovala so skupinami farmárov a pomáhala im zlepšiť ich živobytie.
Svoju stratégiu má aj firma Mars. Jeho cieľom je do roku 2025 zabezpečiť, aby 100 percent ich kakaa pochádzalo globálne zo zodpovedných zdrojov a jeho pôvod bol dohľadateľný. V rámci svojho programu sa zameriava na tri hlavné ciele, a to farmárov, komunity aj životné prostredie, uzatvára The Guardian.


