Diaľničná známka za 21 euro? Lidl predával zákazníkom ročnú známku na rok 2026 za rekordne nízku cenu

Zdroj: Wikimedia Commons, Canva
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Švajčiarski motoristi sa začiatkom decembra dostali k ponuke, ktorá v tamojších pomeroch vyvolala veľkú pozornosť. Maloobchodný reťazec Lidl uviedol do predaja ročnú diaľničnú známku na rok 2026 za cenu, aká sa v kamennom obchode ešte neobjavila.

Akcia platila od 1. decembra 2025 a okamžite vyvolala záujem vodičov, ktorí mohli ušetriť desiatky eur. Upozornil portál TV Noviny.

Zľava viazaná na aplikáciu

Najvýhodnejšiu ponuku získali používatelia vernostnej aplikácie Lidl Plus. Tí si mohli diaľničnú známku kúpiť za 19,90 švajčiarskych frankov, čo predstavuje menej než polovicu oficiálnej ceny stanovenej na 40 CHF. Podľa portálu Presseportal ide o najnižšiu sumu, za akú bola švajčiarska diaľničná známka v maloobchode vôbec predávaná. V prepočte išlo približne o 21,30 eura, pričom podmienkou bol minimálny nákup v hodnote 70 CHF, teda asi 75 eur.

Snaha uľaviť domácnostiam

Lidl vysvetľoval tento krok ako reakciu na rastúce životné náklady. Cieľom kampane bolo priniesť vodičom okamžitú finančnú úľavu a zároveň potvrdiť pozíciu cenového lídra na švajčiarskom trhu. Pri kúpe známky v Lidli mohli zákazníci ušetriť viac než 50 percent oproti bežnej cene, čo z tejto ponuky urobilo jednu z najvýraznejších zliav v segmente povinných poplatkov pre motoristov.

„Pre mnohých Švajčiarov je kúpa diaľničnej známky každoročným rituálom. Cez tento cenový benefit chceme aktívne reagovať na zvyšovanie cien a našich zákazníkov reálne odľahčiť,“ uviedol Bram Van der Valk, ktorý je vo švajčiarskom Lidli zodpovedný za zákaznícku starostlivosť.

Odmena pre verných zákazníkov

Podľa vedenia spoločnosti mala akcia aj symbolický rozmer. Bola vnímaná ako poďakovanie ľuďom, ktorí pravidelne využívajú digitálne služby reťazca. „Akcia je zároveň poďakovaním našim verným používateľom aplikácie Lidl Plus a potvrdzuje našu pozíciu cenového lídra v švajčiarskom maloobchode,“ dodal Van der Valk.

Zákazníci, ktorí zľavu 1. decembra nestihli, mali ešte 2. a 3. decembra možnosť kúpiť si známku za 23,90 CHF. Pre ľudí bez aplikácie Lidl Plus bola cena medzi 1. a 3. decembrom stanovená na 29,90 CHF.

Slovenskí vodiči si zatiaľ takúto výhodu neužijú

Vzhľadom na výrazný rozdiel v cenách sa prirodzene objavila otázka, či by sa podobná iniciatíva mohla presunúť aj na Slovensko. Slovenskí motoristi totiž za ročnú diaľničnú známku zaplatia približne o 50 eur viac než vo Švajčiarsku, kde 40 frankov predstavuje v prepočte asi 42 eur.

Lidl Slovensko však podobnú akciu zatiaľ neplánuje. „V minulosti mohli naši zákazníci získať zľavy na pohonné hmoty alebo sa zapojiť do súťaže o automobily. Podobnú ponuku ako Lidl Švajčiarsko aktuálne nezvažujeme,“ uviedla pre portál TVNOVINY.sk hovorkyňa spoločnosti Adriana Maštalircová.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Zo zahraničia