Aké by to boli Vianoce bez populárnej reklamy na Kofolu s legendárnou hláškou: „Nie, nie, ja nemusím, ja už ho vidím.“
Aj keď sme zvyknutí reklamy prepínať a ignorovať, jedna z nich nám predsa len utkvela v pamäti dodnes.
„Nie, nie, ja nemusím, ja už ho vidím.“ Tak znie text ikonickej reklamy na nápoj Kofola, bez ktorej by predvianočné obdobie na televíznych obrazovkách ani nemohlo byť. Krátky spot sa vryl do mysle divákov a obľube sa teší už viac než 20 rokov.
Evergreen medzi reklamami
Otec (v podaní herca Josefa Polášeka) kráča v sprievode malej dcérky (Sandra Flemrová) do lesa, kde ide odrezať stromček a v zasneženej prírode jej sľubuje, že pokiaľ vydrží nepapať až do večera, uvidí zlaté prasiatko.
V reklame z roku 2003 malo dievčatko tri roky. Aj napriek tomu, že príbeh s pitím sladkého nápoja príliš nesúvisí, sa vďaka skvelému nápadu a humornému dievčatku stal evergreenom medzi reklamami, ale aj symbolom Vianoc.
Sandra je dnes už dospelá, 25-ročná mladá žena, ktorá teraz odhalila zopár zaujímavostí, o ktorých ste možno ani netušili.
Nebola to zima
Málokto napríklad tuší, že hoci predstavuje zasneženú krajinu, nakrúcala sa na jeseň blízko Mladej Boleslavi a filmári si museli na scéne pomôcť umelým snehom, píše Blesk.
„Nebola to zima, točili sme na jeseň, takže sa zasnežovalo,“ prezradila Sandra Flemrová v podcaste Naspäť do minulosti. Niekoľkodenné natáčanie navyše nebolo ľahké ani pre vtedy iba trojročnú Sandru, ani pre mladého diviaka, ktorý sa vraj nechcel pohnúť z koterca.
„Pamätám si tú radosť, keď bolo dotočené a ja som mohla hodiť snehovú guľu po režisérovi,“ smeje sa dnes.
Dnes Sandra pracuje ako zdravotná sestra v zubnej ordinácii a herectvu sa už profesionálne nevenuje. Napriek tomu sa jej hlas aj tvár z televíznej histórie vďaka legendárnym hláškam.
Necíti sa oklamaná
Reklama sa rýchlo zapísala do pamäte divákov a dodnes má milióny vzhliadnutí. Mnohí by tak najskôr čakali, že herečka v hlavnej úlohe má z každoročného vysielania stály príjem, opak je ale pravdou. Sandra Flemrová v rámci rozhovoru priznala, že išlo o jednorazovú odmenu. Za natáčanie vtedy dostala 24-tisíc českých korún, čo je po prepočítaní s aktuálnym kurzom okolo 960 eur.
Hoci treba brať do úvahy, že ide o honorár z obdobia pred viac ako dvadsiatimi rokmi, suma za reklamu, ktorá sa stala hitom, by mohla všetkému pripadať skromná. Sandra to ale vidí inak a necíti sa podvedená ani oklamaná.
Naopak. V roku 2022 s Kofolou nadviazala ďalšiu spoluprácu a stala sa tvárou kampane na vratné sklenené fľaše s názvom Cirkulka.