Dvojité ceny potravín sú v Únii opäť témou. Tentoraz sa búria Holanďania

Zdroj: TASR/AP, Dano Veselský
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Dvojité ceny na spoločnom európskom trhu začínajú vadiť už aj Holanďanom. Mnohí jeho existenciu dokonca spochybňujú. Nepáči sa im, že napríklad za fľašu kokakoly musia zaplatiť o 70 percent viac ako ich susedia Nemci. Podobne je to aj s nutellou alebo zmrzlinou Magnum. Tamojší politici preto prichádzajú s možnosťami, ako rozdielne ceny naprieč únijnými krajinami v praxi čo najviac eliminovať.

Téme cenovej disproporcie sa začala venovať najmä holandská ministerka hospodárstva Micky Adriaansensová. Tá prednedávnom uviedla, že zákazníci v Holandsku sú v okrádaní. Za popredné značky čokolád alebo zmrzlín totiž musia tamojší obyvatelia platiť aj dvakrát viac ako susední Nemci, píše denník Politico.

„V prípade kokakoly sa stretávame s tým, že v Nemecku je totožný výrobok až o 1 euro lacnejší ako v prípade Holandska. To je veľa peňazí,“ uviedla v rozhovore ministerka . Tá si kvôli dvojitým cenám nechala pred pár mesiacmi spracovať aj špeciálny prieskum. Z neho vyšlo, že litrová fľaša nápoja vyšla v Holandsku na 1,83 eur a v susednom Nemecku len na 1,08 eur.

Podobné cenové rozdiely platili aj v prípade nátierky Nutella. Nemeckých zákazníkov vyšiel jeden pohár pred pár týždňami na 2,79 eur, holandských na 3,02 eur. Týkalo sa to aj zmrzliny značky Magnum, ktorá vyšla v Nemecku na 3,73 eur a v Holandsku na 5,22 eur.

„Toto by sa z pohľadu spotrebiteľa na jednotnom európskom trhu diať nemalo. Najmä v čase masívneho rastu životných nákladov sme z podobných trendov veľmi znepokojení,“ uviedla Vaneesa Turnerová z európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC.

Vytvorenie jednotného trhu s potravinami v rámci Európskej únie nie je ľahké, keď medzi jednotlivými štátmi stále existujú také značné rozdiely v príjmoch. Bulhari, Rumuni alebo Slováci totiž dosiahnu sotva na tretinu priemerného disponibilného príjmu obyvateľov bohatého Luxemburska. Aj preto sa ešte donedávna totožný tovar predával v jednotlivých únijných štátoch v rozdielnych kvalitách i veľkostiach.

Výhodu majú hlavne veľké ekonomiky

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis