Popri fiktívnych postáv umožňuje AI Studio aj influencerom na Facebooku a Instagrame vytvárať AI verzie seba samého, s ktorými môžu ich sledujúci viesť rozhovor.
Meta v tom nie je sama, podobné technológie vyvíja alebo už dokonca spustil aj rad ďalších sociálnych platforiem. V posledných mesiacoch uvoľnili funkcie AI zamerané na tvorcov obsahu aj ďalšie platformy, napríklad nástroj SnapChat na generovanie videí s umelou inteligenciou.
Obavy zo šírenia dezinformácií
Podobné profily sa už používajú na internete k najrôznejším diskusným aktivitám. Jedna z najobľúbenejších platforiem je Character.Ai, kde je k dispozícii virtuálna „osobnosť“ akéhokoľvek vzhľadu či ľubovoľnej povahy.
Práve tu ale dochádzalo k tomu, že tieto AI porušovali pravidlá slušného správania a dokonca aj bezpečnosti, pretože sa mladiství dostali k nevhodnému obsahu.
Na jeseň napríklad spáchal samovraždu 14-ročný mladík z Floridy, ktorý sa zamiloval do chatbotu, ktorý simuloval ženskú postavu zo seriálu Hra o tróny. AI Gemini od spoločnosti Google zase v novembri vyzvala na samovraždu 29-ročného študenta z Michiganu.
Ďalšie problémy sa môžu vzťahovať na možné zneužite platformy na šírenie dezinformácií a hoaxov. Facebook sa už teraz zapĺňa nekvalitným obsahom, ktorý je tvorený AI – falošnými obrázkami a v posledných mesiacoch aj videami.
„Bez dôkladných ochranných opatrení hrozí, že platformy budú prostredníctvom týchto účtov riadených umelou inteligenciou posilňovať falošné naratívy,“ povedala pre FT šéfka marketingu talentovej agentúry Billion Dollar Boy a bývalá šéfka tímu Meta pre inovácie Becky Owenová.
Zaplnenie falošnými profilmi
Reakcie boli hlavne negatívne. Spoločnosť Meta má oficiálne cez tri miliardy používateľov, avšak mnoho expertov si počínanie firmy vysvetľuje tak, že jej klesá počet používateľov. Dokonca padli aj tvrdenia, že Facebooku zvoní umieračik.
Podľa používateľov iných sociálnych sietí môže byť snaha o oživenie Facebooku pokusom o „zaľudnenie cintorína“. „Naši skutoční užívatelia z platformy odchádzajú, takže namiesto nich zaplníme našu komunitu falošnými používateľmi,“ napísal jeden z diskutujúcich na platforme Reddit.
Web Gizmodo zase prirovnal situáciu k zombie apokalypse: „Tak sa teraz cíti mnoho našich sociálnych médií. Digitálne námestie obývané nemŕtvymi plagátmi, zombie chrliace vety, ktoré sa naučili na umelých inteligencií, materiál pozbieraný z desaťročia internetu chrlený späť na publikum. To je to, čo teraz predáva Meta.“