Fico pokrstil tunel Višňové na korčuliach, vo VIDEU sa posťažoval na Ivetu Radičovú. KEDY bude cesta úplne sprejazdnená?

Premiér Robert Fico sa po slávnostnom prestrihnutí pásky previezol v tuneli Višňové na korčuliach. Foto: TASR/Daniel Stehlík, Facebook/Robert Fico
Reklama

Po prestrihnutí pásky sa po novej ceste symbolicky previezol premiér na korčuliach. Vo videu na sociálnej sieti venoval odkaz kritikom, ktorí podľa neho „nič neurobili alebo mu bránili“.

„Aj pri otvorení tunela existujú dva svety. Tí, čo nikdy nič pre tento projekt neurobili alebo mu bránili (Radičovej vláda 2010 – 2012), dnes nadávajú a očierňujú, verzus tí, čo vedia, čo znamená doručiť takýto projekt do úspešného konca, a dnes majú úsmev na tvári,“ dodal Fico.

Zdroj: Facebook/Robert Fico

Nekonečný príbeh

Prieskumná štôlňa najdlhšieho slovenského tunela sa začala raziť ešte v roku 1998 a prerazili ju s dvojročným oneskorením v septembri 2002. Samotná výstavba tunela sa však začala až o 12 rokov neskôr.

Úsek D1 s tunelom Višňové začalo pôvodne stavať združenie firiem Salini Impregilo a Dúha, s ktorým však Národná diaľničná spoločnosť v marci 2019 ukončila zmluvu. Verejnú súťaž na dostavbu diela vyhrala stavebná firma Skanska.

Tunel Višňové má celkovú dĺžku 7,5 kilometra a ide o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela má 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.

Generálny riaditeľ NDS Filip Macháček upozornil, že nový diaľničný úsek bude štandardne spoplatnený a v tuneli Višňové bude maximálna povolená rýchlosť 100 kilometrov za hodinu. „Minimálne 80 percent tranzitu cez Strečno sa dostane sem do tunela a budú to desiatky tisíc vozidiel. Tie dáta, samozrejme, poskytneme a budeme poskytovať aj v relatívne krátkom čase a po nejakých dvoch – troch mesiacoch už úplne presné,“ skonštatoval Macháček.

Zjazd nespĺňa bezpečnostné normy

Aj keď sa tunel otvorí, motoristi zatiaľ nebudú môcť zísť z diaľnice priamo do Vrútok. Minister dopravy Jozef Ráž vysvetlil, že existujúci zjazd bol vybudovaný ešte pred desiatimi rokmi a nespĺňa aktuálne bezpečnostné normy.

Podľa platných predpisov má byť diaľničný zjazd umiestnený minimálne 500 metrov za tunelom. V prípade Vrútok táto podmienka splnená nie je. Navyše ide o zimné obdobie, ktoré riziká ešte zvyšuje. Minister zdôraznil, že v tejto fáze bezpečnosť prevyšuje snahu ušetriť niekoľko minút jazdy.

Vodiči, ktorí budú po prejazde tunelom Višňové potrebovať smerovať do Vrútok, budú musieť využiť najbližší funkčný zjazd na križovatke D1 a R3 v smere na Martin. Tento výjazd sa nachádza približne päť kilometrov od východného portálu tunela.

Minister dopravy pripustil, že po skončení zimného obdobia sa kompetentní budú opätovne zaoberať možnosťami riešenia tejto situácie.

1 2
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1