Počínanie prepravcu P&O Ferries bolo dlhé roky bez povšimnutia úradov. Jeho vedenie sa totiž rozhodlo využiť právnu medzeru, ktorá ju až doteraz vo Francúzsku oslobodzovala od platenia uzákonenej minimálnej mzdy námorným robotníkom, ktoré zamestnávala zahraničie agentúra. Do tejto výnimky sa tiež zaraďovali pracujúci na lodiach, ktoré boli registrované v zahraničnej. Členovia posádky prepravcu P&O Ferries už v minulosti uviedli, že väčšinou pracujú dvanásť hodín v kuse a sedem dní v týždni.
Hovorca spoločnosti sa bránil, že firma vždy dodržiavala stanovené vnútroštátne a medzinárodné predpisy. „Námorníkom poskytujeme špičkovú podporu v odbore a usilovne pracujeme na tom, aby sme zaistili ich pohodu a duševné zdravie,“ komentoval.
„Zmena legislatívy teraz dopadá na úplne všetkých prevádzkovateľov námornej dopravy, ktorí sa rozhodnú vody v Lamanšskom prielive využiť,“ vysvetlil Berville. Okrem vyššieho mzdového ohodnotenia môžu námorníci teraz počítať aj s úpravou pracovného času, respektíve ich pobytu na trajekte. Už čoskoro začne platiť, že na lodiach nebudú mať možnosť v kuse stráviť viac ako dva týždne.
Prevádzkovatelia lodnej dopravy majú teraz tri mesiace na to, aby sa novej francúzskej legislatíve prispôsobili. Pokiaľ budú zákonné požiadavky porušovať, hrozí im peňažná sankcia vo výške 76-tisíc libier za deň, ktorá bude rovným dielom rozdelená medzi Francúzsko a Veľkú Britániu.
K Francúzsku sa už v lete pridá aj Veľká Británia. Tam je minimálna mzda teraz stanovená na 10,42 britských libier za hodinu (zhruba 12,09 eura). Od tohtoročného apríla o 1,02 libry vzrastie, uzatvára The Guardian.