Spoločnosť Google predstavila úpravy svojich reklamných služieb, ktoré majú predísť obrovským finančným sankciám od Európskej komisie. EK v septembri uložila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za uprednostňovanie vlastných služieb a dala mu 60 dní na nápravu. Google pritom s rozhodnutím nesúhlasí a plánuje sa odvolať.
Nové návrhy spoločnosti Google majú upraviť spôsob, akým fungujú jej reklamné nástroje, a znížiť obavy Európskej komisie z uprednostňovania vlastných služieb. Spoločnosť pritom jasne deklaruje, že s rozhodnutím o pokute nesúhlasí a plánuje sa odvolať. Zmeny sa týkajú predovšetkým nástroja Google Ad Manager a nastavení minimálnych cien pre inzerentov, čo môže ovplyvniť tisíce európskych vydavateľov a firiem. TASR o tom informuje na základe správy od agentúry AFP.
Google reaguje na miliardovú pokutu
„Náš návrh plne rieši rozhodnutie bez rušivého rozpadu, ktorý by poškodil tisíce európskych vydavateľov a inzerentov, ktorí používajú nástroje spoločnosti Google na rast svojho podnikania,“ uviedol hovorca spoločnosti.

Nové opatrenia zahŕňajú napríklad možnosť pre vydavateľov nastaviť rôzne minimálne ceny pre rôznych uchádzačov pri používaní nástroja Google Ad Manager. Cieľom je zlepšiť konkurenčné prostredie a minimalizovať obavy regulátorov.
Brusel teraz posúdi tento návrh v čase, keď balansuje medzi presadzovaním pravidiel pre technologické spoločnosti a snahou neprovokovať amerického prezidenta Donalda Trumpa, ktorý pohrozil novými clami pre EÚ, ak sa pokuta potvrdí.

Spoločnosť čelí problémom aj v USA
Okrem Európy má Google právne problémy aj v Spojených štátoch. Federálny súd rozhodol proti spoločnosti vo veci reklamných technológií a Google sa snaží vyhnúť nútenému predaju svojich aktív vo Virgínii. Záverečné argumenty sa očakávajú v pondelok a rozhodnutie súdu by malo prísť v nasledujúcich týždňoch alebo mesiacoch.
Európska komisia vo štvrtok začala ďalšie vyšetrovanie Googlu podľa pravidiel digitálnej hospodárskej súťaže. Podľa podozrení rebríčky vyhľadávania nespravodlivo znevýhodňujú niektoré spravodajské médiá, čo komplikuje konkurenčné prostredie na internete.


