Jadran ako MŔTVA zóna: Pláže zívajú prázdnotou a podnikatelia hádžu vinu jeden na druhého

Letná dovolenková sezóna, ktorá má byť vrcholom roka pre prímorské oblasti Čiernej Hory, sa namiesto vravy a radosti zmenila na tiché fiasko
Letná dovolenková sezóna, ktorá má byť vrcholom roka pre prímorské oblasti Čiernej Hory, sa namiesto vravy a radosti zmenila na tiché fiasko. Zdroj: Unsplash/ Vitalija Garieva, Freepik
Reklama

Letná dovolenková sezóna, ktorá má byť vrcholom roka pre prímorské oblasti Čiernej Hory, sa namiesto vravy a radosti zmenila na tiché fiasko. Uprostred leta ostávajú pláže aj ulice prímorských letovísk znepokojivo prázdne. Namiesto húfov turistov a plných reštaurácií zavládla nečakaná stagnácia. Nálada medzi miestnymi podnikateľmi je pochmúrna a atmosféru ešte viac vyhrocuje vlna vzájomného obviňovania.

Zatiaľ čo sociálne siete zdieľajú cez víkend zábery preplnených pláží a barov, mnohí reštaurátori v Čiernej Hore varujú, že realita je úplne iná. Hoci oficiálny koniec letnej sezóny ešte nie je na dohľad, stále viac ľudí tvrdí, že sezóna sa, ako hovoria, skončila. 

Mnohí podnikatelia, ktorí očakávali každoročný príval dovolenkárov, si teraz s trpkosťou uvedomujú, že sezóna je prakticky stratená. Portály ako tn.cz. či Net.hr upozorňujú, že niektoré prevádzky dokonca už koncom júla hovorili o „predčasnom konci leta“. Miestni prevádzkovatelia hotelov, barov či plážových služieb namiesto spolupráce ukazujú prstom jeden na druhého. Majitelia ubytovaní vinia drahé reštaurácie z odlivu hostí, kým reštauratéri tvrdia, že za úpadok môžu nevďační turisti. V celej tejto chaotickej atmosfére ostávajú dovolenkári znechutení, pričom vina sa rozplýva medzi všetkými stranami.

Odborníci vidia za problémom najmä prudký nárast cien, ktorý odradil kľúčových návštevníkov – najmä z okolitých krajín ako Srbsko, odkiaľ Čierna Hora tradične čerpala silné turistické zázemie. Extrémne zdraženie služieb sa stalo symbolom tohtoročného úpadku.

Zdroj: Instagram/crnogorski_vodic

Známym príkladom je príspevok influencera Iliju Erkića, ktorý na sociálnych sieťach zverejnil zábery z čiernohorského pobrežia, kde si za dve porcie hranolčekov pýtajú 16 eur, za obyčajný magnet na chladničku 20 eur, ležadlá so slnečníkom na deň stoja až 200 eur a pohár čapovaného piva vyjde na štyri eurá.

Aj keď pôvodne váhal, či zábery nezmazať, rozhodol sa ich napokon zdieľať, aby poukázal na to, že takto sa turizmus robiť nedá. Podľa neho ide o zlyhanie vo všetkých aspektoch, ktoré má výrazný dopad na reputáciu destinácie.

Zdroj: Instagram/podgoricki.portal

Kritiku podporujú aj zábery z portálu Podgorički Portal, kde kamera zachytila prakticky prázdnu pláž v Pržnu, hoci ceny služieb dosahujú extrémy. Ironické poznámky k týmto záberom len podčiarkujú absurditu situácie – vysoké ceny a takmer nulový záujem.

Reakcie turistov na seba nenechali dlho čakať. Mnohí kritizujú, že miestni sa snažia zarobiť na celý rok v priebehu jedného mesiaca, čo vedie k prehnanému nastaveniu cien. Ďalším problémom, na ktorý návštevníci poukazujú, je nepríjemné a arogantné správanie personálu, ktoré len zhoršuje celkový dojem z dovolenky. Miestni obyvatelia poukazujú aj na fakt, že mnohé pláže sú v súkromnom vlastníctve, čo dáva prevádzkovateľom voľnú ruku v nastavovaní pravidiel aj cien – často bez ohľadu na realitu a dostupnosť pre bežných ľudí.

Volania po zmene sa preto ozývajú stále častejšie. Riešenie by mohlo spočívať v obmedzení prenájmov pláží, ako aj v hľadaní rovnováhy medzi ziskom a kvalitným, dostupným servisom. Ak sa táto rovnováha nenájde, hrozí, že sklamaní turisti sa do Čiernej Hory nevrátia ani na ďalšiu sezónu.

 

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Cestovanie