Poľský reťazec oznámil definitívny dátum, kedy a kde si prví zákazníci budú môcť nakúpiť v Biedronke.
Včera sme priniesli článok o definitívnom otváraní prvých predajní poľského reťazca na Slovensku. Po nemalých problémoch s administratívou či logistikou, čo zapríčinilo, že Biedronka nestihla najvyťaženejšie a najvýnosnejšie obdobie pred Vianocami.
Príchod hráča, ktorý na slovenskom obchodnom trhu zrejme poriadne zamieša karty, je oficiálne potvrdený a zákazníci budú môcť o pár dní urobiť prvý nákup v prvej dokončenej predajni.
Niekde stačí už len vyložiť tovar
Reťazec, ktorý patrí pod portugalskú spoločnosť, predstavil zámer otvoriť predajne v piatich slovenských mestách – Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen.
Následne sa k nim pridali lokality ako Miloslavov, Liptovský Mikuláš či obec Čierne. Pred nedávnom sme informovali o ďalšej obci, ktorá pribudla do zoznamu. Ide o Chorvátsky Grob, kde aktuálne hľadajú manažéra predajne a jeho zástupcu.
Kým v niektorých predajniach sú už pripravení na privítanie zákazníkov, niekde práce stále neskončili. Napríklad vo Zvolene majú už skoro všetko prichystané na prestrihnutie symbolickej pásky, v Považskej Bystrici stačí vyložiť tovar do regálov.
Predajne otvoria postupne
Svoju otváraciu premiéru zažije supermarket v Miloslavove pri Bratislave, ktorý brány otvorí v stredu, 5. marca. Informáciu priniesol portál tvnoviny.sk s odvolaním sa na Macieja Lukowskeho, ktorý zodpovedá za expanziu „Lienky“ na naše územie.
Zástupca ďalej nekonkretizoval, koľko diskontných predajní sa v tomto roku podarí na Slovensku otvoriť. Všetky menované obce či mestá tak nebudú mať spoločne spustenú prevádzku. Lukowski dodáva, že sa reťazec najskôr plánuje zamerať na menšie lokality.
Väčšie mestá prídu na rad až v ďalšej etape. Väčšina predajní láka zákazníkov na vernostný program, v ktorom si môžu spotrebitelia uplatniť rôzne poukážky, kupóny či zľavy za body. Zástupca spoločnosti tvrdí, že v tejto chvíli nebudú mať vlastný vernostný program, ich zámerom je zaviesť ho v dohľadnej dobe, približne do dvoch rokov.
Nová vlna cenovej vojny
Zákazníci si i napriek nateraz chýbajúcemu programu vernosti budú mať z čoho vyberať. Reťazec sľubuje vlastné značky či lokálne výrobky a keďže v Poľsku patrí k silným hráčom na trhu, môže sa pokúsiť o stlačenie cien nadol aj u nás.
Či sa existujúci hráči na trhu pokúsia zabojovať s cenovou výzvou, ukáže až otvorenie prevádzok. „Trhu to pridá novú energiu a je možné, že to naštartuje novú vlnu cenovej vojny,“ povedal riaditeľ Inštitútu moderného spotrebiteľa, Filip Kužma.
Ako sme dávnejšie informovali, v prípade lokálnych produktov si reťazec zaregistroval ochranu značiek ako „Krajina mäsa“ v prípade mäsových výrobkov, „Sladká krajina“ pri sladkostiach, „Chutnégo!“ pre potraviny zdravej výživy, ale tiež „Mliečna dolina“ pre mliečne výrobky a mnohé ďalšie.