4. Let Air France 447 – 1. jún 2009
Na trase z Ria de Janeiro do Paríža zmizol Airbus A330 so 228 osobami. Trosky boli objavené až po niekoľkých dňoch, pričom telá a čierne skrinky boli nájdené o niekoľko mesiacov neskôr z hlbín Atlantiku.
Vyšetrovanie ukázalo, že haváriu spôsobili zlyhané snímače rýchlosti (pitotove trubice), ktoré zamrzli, čo viedlo k dezorientácii posádky a chybnému pilotovaniu.
Letecké spoločnosti po tejto tragédii vymenili snímače a zlepšili výcvik pilotov pri poruche údajov.

3. Let Malaysia Airlines MH370 (8. marec 2014): Zmiznutie bez stopy
Jedna z najväčších záhad moderného letectva sa odohrala 8. marca 2014, keď sa počas letu z Kuala Lumpur do Pekingu stratilo z radarov lietadlo Boeing 777-200ER spoločnosti Malaysia Airlines. Na palube letu MH370 sa nachádzalo 239 osôb – 227 cestujúcich a 12 členov posádky.
Zhruba hodinu po štarte lietadlo zmizlo z civilného radaru nad Juhočínskym morom. Neskôr sa zistilo, že sa výrazne odklonilo od pôvodnej trasy, preletelo ponad Malajský polostrov a pokračovalo smerom na juh nad Indickým oceánom. Viedli k tomu analýzy vojenských radarových dát a satelitných signálov.
Nasledovala jedna z najrozsiahlejších a najdrahších pátracích akcií v dejinách, no vrak lietadla sa dodnes nenašiel. Objavilo sa len niekoľko kusov trosiek na ostrovoch Indického oceánu, ako napríklad Réunion, či na africkom pobreží.
Príčina zmiznutia zostáva nejasná. Objavili sa rôzne teórie – od úmyselného činu pilota, cez únos, až po technické zlyhanie. Žiadna však nebola oficiálne potvrdená. Prípad MH370 zároveň odhalil slabiny vtedajších technológií sledovania lietadiel v odľahlých oblastiach a podnietil medzinárodné snahy o zlepšenie globálnych štandardov lokalizácie lietadiel v núdzi.
2. Let American Airlines 587 (12. november 2001): Tragédia nad New Yorkom
Len dva mesiace po teroristických útokoch z 11. septembra zažil New York ďalšiu leteckú tragédiu. Dňa 12. novembra 2001 sa Airbus A300-605R spoločnosti American Airlines zrútil krátko po štarte z letiska Johna F. Kennedyho do rezidenčnej štvrte Rockaway Beach v Queense.
Lietadlo letelo do Dominikánskej republiky a na palube bolo 260 ľudí, z toho 251 cestujúcich a 9 členov posádky. Havária si vyžiadala aj päť životov na zemi. Vyšetrovanie vylúčilo teroristický útok – príčinou bolo odtrhnutie vertikálneho stabilizátora v dôsledku prehnaných pohybov kormidlových pedálov zo strany prvého dôstojníka, ktorý sa snažil zareagovať na turbulenciu.
Vyšetrovanie ukázalo, že pilot mal sklony k agresívnym reakciám na turbulencie. Nehoda podčiarkla dôležitosť správneho výcviku pilotov v manipulácii s riadiacimi prvkami v kritických situáciách a poukázala na limity štrukturálnej odolnosti lietadiel.
1. Let Malaysia Airlines MH17 (17. júl 2014)
MH17. Lietadlo Boeing 777-200ER spoločnosti Malaysia Airlines smerovalo z Amsterdamu do Kuala Lumpur, keď ho nad východnou Ukrajinou zostrelila raketa zem-vzduch.
Tragédia sa odohrala v oblasti kontrolovanej proruskými separatistami, neďaleko dediny Hrabove. Na palube bolo 298 ľudí – 283 cestujúcich a 15 členov posádky. Všetci zahynuli.
Medzinárodný vyšetrovací tím pod vedením Holandska určil, že lietadlo bolo zostrelené ruskou raketou Buk. Výbuch v blízkosti kokpitu spôsobil okamžitú smrť posádky a roztrhnutie prednej časti lietadla. Raketový systém bol podľa vyšetrovania privezený z Ruska a po útoku vrátený späť.
V novembri 2022 holandský súd v neprítomnosti odsúdil dvoch Rusov a jedného ukrajinského separatistu za vraždu všetkých ľudí na palube. Prípad MH17 vyvolal celosvetové rozhorčenie a zintenzívnil diskusiu o bezpečnosti civilného letectva v konfliktných zónach.
