Keď pôvodný zámer nevyšiel: TOTO sú modely áut, ktoré sa nakoniec podarilo vyrobiť pod inou značkou!

Zdroj: pixabay.com/wydawca, imperioame
Reklama

Niektoré autá zmenili značku na poslednú chvíľu, iné prežili vlastnú „likvidáciu“. V zákulisí automobilového priemyslu sa niekedy dejú veci, ktoré by laik len ťažko pochopil. A predsa – niektoré z týchto modelov dnes jazdia aj po slovenských cestách.

Toyota C-HR

SUV, ktoré dnes patrí medzi najpredávanejšie modely Toyoty, mohlo vyzerať inak a niesť celkom iné logo. C-HR bolo pôvodne vyvíjané pre americkú mládežnícku značku Scion, no tá v čase dokončenia projektu strácala dych. Toyota preto zvolila rýchly manéver: značku Scion definitívne zrušila a C-HR vydala pod vlastným menom. Ukázalo sa to ako skvelý krok, pretože toto auto je dnes globálnym bestsellerom. Informuje o tom portál Autoviny.sk.

Peugeot 309

Auto, ktoré sa objavilo v showroomoch ako Peugeot 309, malo byť pôvodne Talbot Arizona. Francúzsky koncern PSA však značku Talbot krátko predtým zrušil, a tak už hotový projekt „zdedil“ Peugeot. Kuriózne bolo, že číslovanie modelu 309 nezapadalo do vtedajšej línie značky, no zákazníkom to vôbec neprekážalo. Model sa predával dobre a otvoril cestu pre ďalšie hatchbacky značky Peugeot.

Porsche 924

Porsche 924, dnes často prehliadané v tieni ikon ako 911, malo byť pôvodne vyvíjané pre Volkswagen. Počas 70. rokov spolupracovali obe firmy na dostupnom športiaku s motorom vpredu. Po ropnej kríze však VW projekt stopol. Porsche sa rozhodlo projekt dokončiť samo, čím vznikol model, ktorý síce rozdeľuje fanúšikov, ale zároveň zachránil automobilku pred finančným kolapsom.

Datsun Magnite

Meno Datsun sa malo vrátiť ako nástroj na dobývanie rozvojových trhov, ale plán nevyšiel. V roku 2019 Nissan značku definitívne zrušil. Väčšina projektov bola zmrazená, no jeden sa dostal až do cieľa: malý crossover Magnite. Nissan sa rozhodol, že hotové auto nevyhodí, ale nechá si ho. V Indii sa z neho stal veľký hit a paradoxne slávil úspech pod značkou, ktorej osud spečatil zánik Datsunu.

Volvo 343

V 70. rokoch vyvíjala holandská firma DAF kompaktný model P900, no finančne nevládala projekt dotiahnuť. Zachránilo ho švédske Volvo, ktoré odkúpilo divíziu osobných áut DAF-u. Výsledkom bol model Volvo 343, ktorý mal veľký význam pre rozvoj značky v segmente malých áut. Práve tento model položil základy pre budúce kompaktné Volvá.

Mercury Comet

Jeden z najpodivnejších prípadov. Model Comet mal byť pôvodne súčasťou ambicióznej, no krátko žijúcej značky Edsel. Po fiasku, ktoré sa dodnes radí k najväčším v histórii automobilizmu,  sa Ford Comet presunul pod značku Mercury, ale len formálne. Prvé roky sa predával ako Comet bez loga, aby nevyvolával asociácie s neúspešnou značkou. Až neskôr sa oficiálne zaradil do portfólia Mercury.

Alpine A110

Moderná Alpine A110 mohla byť spoločným projektom Renaultu a britského Caterhamu. Kým Renault mal dodať dizajn, Caterham mal zabezpečiť ľahkú športovú konštrukciu. Briti však projekt nezvládli finančne, pretože namiesto 75 miliónov vyzbierali len 20. Renault sa preto rozhodol pokračovať sám. Zrejme sa rozhodol správne, pretože A110 je dnes považovaná za skvost medzi modernými športiakmi.

ZAZ-965

Aj v Sovietskom zväze sa občas stávali bizarné presuny výroby. Model ZAZ-965, známy ako „Záporožec“, mal byť pôvodne montovaný v Moskve. Kapacity však nestačili, a tak výroba putovala do Záporožia. Technologicky jednoduchý model síce nikdy neohúril, ale pre mnohé sovietske rodiny predstavoval prvé dostupné auto v živote.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Zaujímavosti