Mnohí klienti nitrianskej cestovnej agentúry, ktorá nedávno vyhlásila bankrot, zaplatili za dovolenky stovky až tisíce eur, no namiesto cesty za oddychom zostali doma. Okrem riešenia situácie cez poisťovňu sa viacerí rozhodli obrátiť aj na políciu. Už niekoľko ľudí podalo trestné oznámenie priamo na majiteľa kancelárie, Romana Berkesa. Generálny prokurátor Maroš Žilinka dal naviac preveriť, či v prípade úpadku cestovnej kancelárie Happy Travel nejde o podvodné konanie.
Jedna z poškodených, Erika Melicher Čapáková, pre tvnoviny.sk uviedla, že bola osobne podať trestné oznámenie na polícii v Trenčíne. Podľa jej slov jej policajt potvrdil, že nebola prvá, kto tak urobil. Predložila aj bankové doklady o platbe za zájazd a má podozrenie, že išlo o úmyselné zavádzanie zákazníkov. Dodala, že viacerí nespokojní klienti zvažujú aj usporiadanie verejného protestu.
Na Facebooku si poškodení dokonca založili skupinu, kde zdieľajú svoje skúsenosti, rozhorčenie aj ďalšie kroky. V diskusii sa mnohí vyjadrujú, že podnikli právne kroky a podali trestné oznámenie.
Generálna prokuratúra sa už situáciou zaoberá. Maroš Žilinka informoval verejnosť cez sociálne siete, že v súvislosti so spomínaným bankrotom zadal podnet na preskúmanie možného trestného činu. Zdôraznil, že preveriť sa má najmä to, či cestovka neuzatvárala zmluvy a neinkasovala peniaze v období, keď jej predstavitelia už museli vedieť, že svoje záväzky nedokážu voči klientom splniť.
Krachom sa leto pre mnohých skončilo
Medzi sklamanými klientmi cestovnej kancelárie Happy Travel je aj slobodná matka Simona z Nitry. Plánovala letnú dovolenku v Turecku na koniec júla, pričom odlet mal byť z Piešťan. Za zájazd, na ktorý sa mala vydať spolu so svojou päťročnou dcérou a mamou, zaplatila takmer 2000 eur, uvádza Televízia Markíza.
Rodina sa na dovolenku veľmi tešila a počas celého roka si na ňu odkladala peniaze. Podľa Simony však namiesto vytúženého oddychu ostalo iba veľké sklamanie. Pre portál tvnoviny.sk uviedla, že všetkým zúčastneným zostali len slzy, pretože o zájazd prišli. Simona sa pokúšala skontaktovať s poisťovňou Generali, u ktorej mala cestovná kancelária uzatvorenú poistku pre prípad úpadku. Tvrdí však, že nebolo možné sa tam dovolať. „Volala som tam minimálne tridsaťkrát, no bez úspechu – buď to nikto nezdvihol, alebo bola linka stále obsadená,“ opísala svoje skúsenosti.
Zároveň sa domnieva, že cestovka predajom zájazdov klamala svojich klientov zámerne. „Som presvedčená, že o problémoch vedeli už dávno, no aj napriek tomu nám ďalej predávali dovolenky,“ dodala s rozhorčením. Podobnú skúsenosť má aj Matúš, ktorý si so skupinou priateľov zakúpil pobyt v Turecku len pár dní predtým, ako cestovná kancelária oznámila bankrot. Za dovolenku zaplatili 2400 eur.
„Radosť nám vydržala sotva tri dni. Z ničoho nič sa na stránke Happy Travel objavilo oznámenie o úpadku – bez toho, aby nás kontaktovali cez SMS alebo e-mail. Bolo to úplne nefér, pretože museli vedieť, že svoje záväzky už nezvládnu,“ opísal situáciu Matúš. Namiesto dovolenky im tak zostali len prázdne peňaženky. „Pre nás tým pádom leto 2025 definitívne skončilo,“ uzavrel.