Rodina pani Lívie si chcela užiť letnú dovolenku v Egypte, no namiesto vysnívaného relaxu ich čakal predčasný odchod, zmenené letiská a obrovské rozčarovanie.
Pani Lívia sa s rodinou tešila na oddych v Egypte, ktorý si objednali cez cestovnú kanceláriu Happy Travel. Napriek uisteniam od poisťovne Generali a cestovky, že pobyty všetkých klientov budú dokončené v plnom rozsahu, realita bola iná.
Dovolenka skončila skôr, ako začala
Šok prišiel o niekoľko dní neskôr, keď delegát informoval, že ich odchod sa presúva z pôvodného dátumu 13. júla už na 11. júla. Okrem toho sa zmenilo aj letisko, miesto návratu do Bratislavy mali priletieť do Viedne, píše portál topky.sk.
Dcéra pani Lívie jej nečakane napísala správu, že cestovná agentúra vyhlásila úpadok a nikto netuší, čo sa bude diať ďalej.
„Podľa tlačových správ, podľa vyjadrení poisťovne mali dokončiť všetci dovolenkári svoje dovolenky v stanovenej dĺžke. Šok nastal, keď mi v utorok (8. 7.) poslala správu, že im delegát poslal informáciu o zmene termínu odletu a taktiež miesta odletu. Pôvodný termín mali 13. 7. 2025, odletieť majú už 11. 7. 2025. Let bol pôvodne dohodnutý v zmluve do Bratislavy, avšak zmenili im ho do Viedne,“ uviedla pani Lívia pre portál.
Po množstve telefonátov medzi poisťovňou a asistenčnou službou sa napokon dozvedeli, že let do Viedne je realitou a že transfer do Bratislavy bude zabezpečený. Happy Travel dokonca odporučila klientom, aby žiadali refundáciu za nevyužité služby.
„Vzhľadom na skutočnosť, že Váš pobyt bude skrátený, máte možnosť požiadať poisťovňu o refundáciu za nevyčerpané hotelové služby v hoteli,“ informovala Soňa Berkes z Happy Travel v e-maile.
Chaos na letiskách a nejasnosti
Rodina nakoniec odletela podľa nových inštrukcií 11. júla skoro ráno z Hurghady do Viedne. Vo Viedni ich čakala delegátka CK SATUR, ktorá cestujúcich rozdelila do autobusov smerujúcich do Bratislavy či Košíc. Dcéra pani Lívie potvrdila, že v rovnakom lete boli aj ďalší klienti, ktorým sa dovolenka skrátila.
„Podľa informácií od dcéry prileteli do Viedne aj klienti, ktorí mali plánované prílety do Košíc. Spoločne s nimi leteli aj ďalší klienti Happy Travel, ktorým predčasne skončila dovolenka. My sme ich čakali na letisku v Bratislave. Ako matka som vôbec šťastná, že všetko dopadlo tak, ako dopadlo,“ priblížila.
Nerozumie, prečo poisťovňa a cestovná kancelária verejne deklarovali, že dovolenkári môžu pobyty dokončiť podľa plánu, keď realita bola opačná. „Udivuje ma, že vydaná tlačová správa nie je teda pravdivá a človek musí pátrať a overovať si, či znova nebude podvedený,“ dodala sklamaná matka.
Prvé komplikácie prišli ešte pred odletom
(Článok pokračuje na ďalšej strane)