Rodina čelila problémom už pred samotným odchodom na dovolenku. Zájazd si pôvodne zakúpili s odletom z Piešťan, no krátko po úhrade im oznámili, že nie je dostupné vhodné lietadlo. Let presunuli do Bratislavy a ako ospravedlnenie ponúkli poukaz v hodnote 100 eur na ďalší zájazd – ktorý však po krachu cestovky stratili.
Ani odlet z Bratislavy neprebehol hladko. Let mal štartovať o 9:10, no v skutočnosti vzlietli až o 13:10. Podľa pani Lívie spoločnosť vedela o svojej zlej situácii už dávno pred vyhlásením úpadku. Z informácií od delegátky dokonca vyplynulo, že plánovaný spiatočný let 13. júla vôbec neexistoval.
„Váš let UJ7421 bude odlietať z letiska Bratislava 29. 6. 2025 v čase 9.10 h pod novým číslom letu NE7887. Prílet domov z dovolenky bude taktiež do Bratislavy. V mene leteckej spoločnosti sa Vám ospravedlňujeme,“ poslali im v e-maile.
„Ako kompenzáciu dostali poukaz vo výške 100 eur na nákup ďalšej dovolenky – ten už teda nevyužijú a rovnako nebudú inak odškodnení. Pôvodne mali odletieť z Piešťan, po zmene mali odlietať z Bratislavy v čase 9.10 h. Po príchode na letisko zistili, že im let mešká, reálne odleteli z Bratislavy až o 13.10 h,“ priblížila.
„Informácie od delegátky, ktorá má známu na letisku v Hurghade, dokonca hovorili, že na letisku v Hurghade neexistoval plánovaný odlet č. NE7886 13. 7. 2025 o 3.00 h,“ dodala.
Rieši to polícia aj prokuratúra
Najviac postihnutí sú klienti, ktorí zaplatili dovolenku, no neodcestovali vôbec a to iba pár hodín pred krachom cestovky. Mnohí z nich sa teraz boja o svoje úspory, ktoré mali byť určené na vytúžený oddych.
Podľa zákona majú klienti na nahlásenie škody šesť mesiacov, následne poisťovňa začne vyplácať poistné náhrady. Celkovo sa bude rozdeľovať viac než 2,8 milióna eur, pričom výsledná výška odškodnenia závisí od celkovej výšky uplatnených škôd.
Situáciu momentálne preveruje polícia aj Generálna prokuratúra SR. Polícia v Nitre prijala trestné oznámenie týkajúce sa podozrenia z podvodu a iných trestných činov. Cestovka totiž predávala zájazdy aj v deň, keď ohlásila úpadok, čím mohla poškodiť stovky Slovákov.

„Polícia v Nitre prijala z Krajskej prokuratúry v Nitre trestné oznámenie pre podozrenie zo spáchania viacerých trestných činov. Týka sa úpadku cestovnej kancelárie a jej klientov, ktorým neboli splnené dohodnuté zmluvné podmienky,“ oznámilo Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Nitre.
Ako sme informovali, Cestovná kancelária HappyTravel.sk, ktorá patrila medzi známe mená v slovenskom cestovnom ruchu, oznámila koniec svojej činnosti. Firma, ktorá si získala dôveru klientov najmä vďaka zájazdom do Turecka a Egypta, už nedokázala napĺňať svoje záväzky a od 1. júla oficiálne vstúpila do úpadku. Stala sa tak prvou významnou cestovkou, ktorá skončila po pandémii.
HappyTravel.sk dlhodobo bojovala s finančnými ťažkosťami. Hoci jej ročné tržby dosahovali okolo 13 miliónov eur, zisky sa pohybovali len v jednotkách tisíc. Okrem toho prevádzkovala aj charterové lety z menších regionálnych letísk, čo síce prilákalo mnohých zákazníkov, ale zároveň bolo finančne náročné a ťažko udržateľné.
Desiatky klientov prišli o stovky až tisíce eur, ktoré investovali do letných dovoleniek. Namiesto odchodu na pláž či oddychového pobytu museli ostať doma. Okrem vybavovania odškodného cez poisťovňu sa viacerí rozhodli podať aj trestné oznámenie na políciu.