Koľko ľudí sa zmestí do plynovej komory? Riaditeľ školy sa ospravedlnil za nevhodnú úlohu

Ilustračná fotografia. Zdroj: pixabay.com
Reklama

Akým plynom sa plní plynová komora? Aké napätie púšťali do elektrického vedenia okolo vyhladzovacieho tábora? Tieto a ďalšie podobné otázky pristáli v e-maile deviatakom zo Základnej školy Rosice na Brnensku v rámci školského projektu Holokaust. Na sociálnych sieťach tento spôsob výučby fyziky vyvolal pobúrenie, podľa riaditeľa školy ide o chybu jednotlivcov, za ktorú sa ospravedlnil.

Na kontroverzné školské zadanie upozornil facebookový účet Lenivý učiteľ, za ktorým stojí pedagóg Robert Čapek. Ten v príspevku uviedol, že úlohou detí bolo hľadať spomínané informácie na internete na hodine fyziky, na notebookoch vypracovať prezentáciu vo forme odpovedí na zaslané otázky a v piatok ich prezentovať pred triedou na známky.

Neskôr tiež doplnil, že e-mail pristál v schránke študentom ZŠ Rosice. Riaditeľ školy Zbyněk Minařík toto zadanie označil za chybu jednotlivcov a za necitlivý prístup sa ospravedlnil. Podľa neho sa škola pred blížiacim sa Dňom obetí holokaustu snažila žiakom 9. tried priblížiť hrôzy a historický vplyv tohto obdobia v komplexnej škále.

„Téma holokaustu bola na našej škole medzipredmetovým projektom. Dôraz bol kladený predovšetkým na humanitné predmety, kde žiaci vyhľadávali a vysvetľovali základné pojmy súvisiace s holokaustom, čítali knihy a pracovali s tematickými textami. Následne prebehla riadená diskusia. Žiaci tak počas niekoľkých vyučovacích hodín získali dostatočný pohľad do danej témy,“ uviedol Minařík pre redakciu iDNES.cz.

Do projektu sa podľa neho však zapojili aj učitelia fyziky, od ktorých vzišla aj problematická úloha.

„Povedané na rovinu, tento výstup sa vyučujúcim hrubo nepodaril a vôbec nemal vzniknúť. Je nedostatočne citlivý k danej téme a rozhodne ho nechcem hájiť. Považujem to za individuálnu chybu jednotlivcov a mrzí ma, že skvelú prácu ostatných častí projektu takto znehodnotili. Chcem sa osobne ospravedlniť za tento nedostatočne citlivý prístup. Uvedomujeme si, že toto zadanie bolo viac ako nevhodné,“ povedal Minařík.

„Nesúhlasím však s verejným lynčom učiteľov, ktorý sa na sociálnych sieťach rozpútal,“ poznamenal.

Pod príspevkom sa totiž objavili desiatky nesúhlasných komentárov. „Pani učiteľke chýba elementárna empatia, tak toto môže vypustiť medzi deti iba psychopat,“ napísala napríklad na tému jedna z používateliek. „Tak toto asi nejde veľmi obkecať tým, že nepoznáme celý kontext… Je mi z toho úzko,“ myslí si ďalšia. Iní dokonca navrhovali aj trestné stíhanie učiteľky, ktorá úlohu zadala.

Riaditeľ rosickej školy doplnil, že záležitosť so všetkou vážnosťou rieši a robí všetko pre to, aby sa podobný exces neopakoval.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Zo zahraničia