Krach Happy Travel pobúril Slovákov, v hre sú TISÍCE eur. Berkes ŠOKUJE novým BIZNISOM, opäť ďalšia CESTOVKA?

berkes-happytravel
Riaditeľ HappyTravel Roman Berkes. Ilustračné foto. Zdroj: Facebook/Happy Travel Slovakia , Facebook/SACKA
Reklama

Tešili sa na vytúženú letnú dovolenku a zostali im len oči pre plač a množstvo hnevu. Klienti cestovnej agentúry Happy Travel, ktorá na začiatku vrcholiacej turistickej sezóny nečakane oznámila krach, nateraz nevedia, či a kedy dostanú naspäť peniaze za zaplatené výlety. 

Riaditeľ cestovnej agentúry Happy Travel, Roman Berkes, ktorý bol zároveň donedávna aj prezidentom Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr (SACKA), sa v utorok 1. júla ocitol uprostred nečakanej krízy.

Niektorí už po zaplatení nevycestovali

Ako sme informovali, jeho cestovná kancelária oficiálne vyhlásila krach, čo viedlo zároveň k odstúpeniu z funkcie v spomínanej asociácii. Táto správa vyvolala výrazné ohlasy a rozruch naprieč celým Slovenskom.

Berkes sa momentálne sústreďuje najmä na zabezpečenie návratu klientov, ktorí sa v danom čase nachádzajú v zahraničí. Cestovná kancelária využíva svoje vlastné lietadlá na to, aby doviedla ľudí späť domov, pričom pre tieto lety sú uhradené zálohy leteckým spoločnostiam, s ktorými má agentúra partnerské vzťahy.

Všetky záväzky voči týmto klientom sú teda splnené, čo umožňuje týmto ľuďom dokončiť svoje pobyty bez väčších komplikácií, hovorí Roman Berkes v rozhovore pre tvnoviny.sk.

Na druhej strane, už nie je možné, aby ďalší zákazníci cestovali na zájazdy, ktoré si zakúpili. Kvôli vyhláseniu úpadku boli totiž zrušené všetky služby vrátane leteckej dopravy, čo znamená, že ľudia, ktorí mali v pláne vycestovať, už nemajú možnosť odletieť.

FOTO TASR – Jakub Kotian

Zájazdy predávali v deň úpadku

Táto situácia vyvolala negatívne reakcie od niektorých klientov, ktorí si zájazdy kúpili ešte v deň, keď sa o krachu verejne informovalo.

„Tí, ktorí si kúpili zájazdy, už nevycestujú. Žiaľ, je to problém. Tým, že cestovná kancelária bola nútená vyhlásiť úpadok, boli zrušené všetky služby v zahraničí, aj letecké služby. Tým pádom nemôžu na svoje pobyty odletieť,“ vraví.

Roman Berkes priznal, že situácia bola mimoriadne zložitá a že počas svojej kariéry sa už stretol s rôznymi krízami, či už v podobe politických nepokojov, teroristických útokov alebo iných nepredvídateľných udalostí. Napriek tomu sa snažil všetko zvládnuť a nájsť riešenie až do posledného momentu. Ešte dva dni pred vyhlásením úpadku veril, že sa podarí dohodnúť s partnermi a získať potrebnú finančnú podporu, ktorá by umožnila udržať agentúru v chode.

Nová cestovka na obzore?

Len pár dní po úpadku spoločnosti sa vynárajú šokujúce informácie o Berkesovi. Jedna z poškodených zákazníčok, ktorá si zakúpila dovolenku do Turecka, je nesmierne nahnevaná, že nemôže vycestovať.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Z domova