Po dvanástich rokoch sa skončila jedna éra slovenského vysielania. Obľúbená relácia Milujem Slovensko, ktorá prinášala zábavu do domácností tisícok divákov, definitívne skončila na obrazovkách STVR. No jej príbeh sa tým nekončí – naopak, začína sa napínavá bitka o jej budúcnosť.
Komerčné televízie nevedia odolať lákavému formátu, ktorý si za roky budoval vernú divácku základňu. Záujem o prestup šou prejavili hneď dve najsilnejšie súkromné stanice na Slovensku. Informuje o tom portál Nový Čas.
TV Markíza sa k záujmu postavila otvorene: „Môžeme potvrdiť, že TV Markíza má o formát Milujem Slovensko záujem. Ide o divácky obľúbenú a osvedčenú zábavnú šou, preto je prirodzené, že nás jej dostupnosť na trhu zaujala. Oslovili sme produkčnú spoločnosť, ktorá je držiteľom licenčných práv, a aktuálne diskutujeme o možnostiach spolupráce.“
Televízia JOJ však priznáva rovnaké ambície: „Zvažujeme rôzne formáty, ktoré trh ponúka. Medzi nimi aj šou Milujem Slovensko.“
Otázka za milióny: Čo s obľúbenými tvárami?
Kľúčová otázka znie – ostane spolu obľúbené trio Nikodým, Dangl a Vinczeová? Odpovede moderátorov naznačujú, že cesta vpred nebude jednoduchá.
Richard Dangl sa vyjadril diplomaticky: „Ja s Markízou stále spolupracujem, takže v tom nie je problém. Ale je to vec, ktorá ešte nie je zrejme uzavretá a ani medzi nami zatiaľ neprebiehajú žiadne jednania.“
Adela Vinczeová je opatrnejšia a naznačuje komplikácie: „Pokiaľ viem, o tento formát je záujem z rôznych strán. S ktorou sa licencor dohodne, nezáleží odo mňa. Spolupráca s Markízou bola pre mňa vždy spojená len s pozitívnymi emóciami, a tak si myslím, že ak v takých niekedy v budúcnosti budeme pokračovať, tak v aktuálnej situácii by som to videla skôr na potrebné utrasenie okolností, ktoré som už mnohokrát pomenovala. Takže aktuálne si to neviem predstaviť.“
Najkategorickejšie sa vyjadril Peter Nikodým: „Milujem Slovensko je moja srdcovka, ale veci v ňom fungovali preto, lebo som tam nebol sám a preto by pre mňa bolo veľmi dôležité, kto tam bude so mnou. Ideálna situácia je pôvodné obsadenie.“
Finančné rozmery projektu
Čísla hovoria jasnou rečou – za posledné dve série putovalo z rozpočtu STVR do produkcie šou vyše 2,3 milióna eur. Pri 36 epizódach to predstavuje náklady vyše 66-tisíc eur na jeden diel, čo je suma, ktorá neodradila ani komerčné televízie.
Koniec éry na verejnoprávnej televízii
Rozhodnutie o ukončení šou na STVR prišlo v rámci programových zmien pod vedením novej generálnej riaditeľky Martiny Flašíkovej. Tá sa rozhodla prehodnotiť portfólio stanice s argumentom, že „mnohé z nich už začínajú pôsobiť unavene“ a že sa „točíme dookola – tí istí hostia, tie isté vtipy, ten istý ,puk‘, ktorý navštívil tú istú dedinu už šiestykrát.“
Čo bude ďalej?
Prestupová dráma okolo Milujem Slovensko je zatiaľ v plnom prúde. Zatiaľ čo produkčná spoločnosť má licenčné práva vo svojich rukách, komerčné televízie čakajú na svoj moment. Otázkou ostáva, či sa podarí zachovať originálne obsadenie, alebo či uvidíme úplne novú verziu obľúbenej šou.
Pre slovenský televízny trh je toto situácia, akú sme tu dlho nevideli – úspešný formát hľadá nový domov a dva giganti sa o neho bijú. Diváci môžu len dúfať, že ich obľúbená šou nájde svoje miesto a zachová si to čaro, pre ktoré si ju 12 rokov obľúbili.