Lacné aj luxusné, ale rovnako bezpečné: Toto sú hrdinovia ciest v roku 2025

Ilustračné foto. Zdroj: Pexels/Tim Samuel, Wikimedia/Alexander Migi, Wikimedia/Calspan Corporation, National Highway Traffic Safety Administration, Canva/@anastasiia-chornii
Reklama

Pri kúpe nového auta zohráva bezpečnosť čoraz významnejšiu úlohu. Nezávislé testy Euro NCAP každoročne ukazujú, ako si jednotlivé modely poradia v náročných situáciách.

V nasledujúcom výbere nájdete vozidlá, ktoré získali v roku 2025 plný počet hviezdičiek a sú dostupné aj pre slovenských motoristov. Píše o tom autobild.pluska.sk.

Mercedes-Benz E-Class: Luxus s dôrazom na ochranu

Nová verzia triedy E prináša kombináciu pohodlia, technológií a špičkovej ochrany. V testoch Euro NCAP dosiahla skóre 92 % za vodiča, 90 % za posádku, 84 % za chodcov a 87 % za asistenčné systémy. Karoséria si výborne poradila s čelnými aj bočnými nárazmi a samozrejmosťou je autonómne brzdenie či radarové sledovanie okolia. Na výber sú úsporné mild-hybridy aj silné pohony 4MATIC so šesťvalcom.

Zdroj: Wikimedia/Alexander-93

Škoda Superb: Český favorit s výnimočnou ochranou

Modernizovaná Škoda Superb boduje nielen pri náraze zpredu, ale aj pri ochrane pasažierov vzadu. Hodnotenie 93 % za vodiča, 87 % za posádku, 82 % za chodcov a 80 % za elektroniku svedčí o vysokej úrovni bezpečnosti. Vďaka tuhému skeletu a aktívnym systémom, ako je adaptívny tempomat či sledovanie pruhov, je ideálnou voľbou pre tých, čo hľadajú praktické a bezpečné auto s veľkým kufrom.

Zdroj: Wikimedia/Vauxford

Toyota C-HR: Elektrifikované SUV s dôrazom na istotu

Druhá generácia C-HR sa ukazuje ako skvelý kompromis medzi štýlom, úspornosťou a bezpečnosťou. Platforma TNGA priniesla vysokú pevnosť karosérie a model dosiahol výsledky 85 % (vodič), 86 % (posádka), 86 % (chodci) a 79 % (asistenčné technológie). Výbava Toyota Safety Sense obsahuje okrem iného aj čítanie dopravných značiek a aktívne vedenie v jazdnom pruhu. K dispozícii je iba ako hybrid alebo plug-in hybrid.

Zdroj: Wikimedia/Alexander Migl

Mazda CX-80: Veľké SUV, ktoré myslí na každého pasažiera

Trojradové SUV od Mazdy spája veľkorysý priestor s robustným prístupom k ochrane. Výsledky 92 % za vodiča, 88 % za posádku, 84 % za chodcov a 79 % za asistenčné systémy ho zaraďujú medzi lídrov v segmente. Nechýbajú funkcie ako sledovanie únavy či autonómne brzdenie na križovatkách. Tento model osloví rodiny aj tých, čo radi jazdia s plným autom.

Zdroj: Wikimedia/Alexander-93

Ford Explorer: Elektrické SUV stvorené pre bezpečnú rodinu

Explorer prešiel Euro NCAP s hodnoteniami 89 % (vodič), 86 % (posádka), 80 % (chodci) a 72 % (asistent). Oceňuje sa jeho pevná kabína a spoľahlivá reakcia pri náraze. V Európe sa predáva výhradne ako elektromobil – buď so zadným náhonom (210 kW), alebo ako AWD verzia s výkonom 250 kW. Zaujme aj možnosťou rýchleho nabíjania výkonom až 185 kW.

Zdroj: Wikimedia/Alexander Migl

Subaru Forester: Japonský klasik s dôsledným prístupom

Forester v roku 2025 potvrdil svoje kvality – 83 % za vodiča, 89 % za posádku, 86 % za chodcov a 72 % za asistenčné systémy. Vyniká stabilitou pri nárazoch a precíznou prácou s deformačnými zónami. Kľúčovou technológiou je EyeSight, ktorá sleduje okolie pomocou dvoch kamier. Slovenský trh ponúka výhradne benzínový 2.0 e-BOXER s mild-hybridným systémom a CVT prevodovkou.

Zdroj: Wikimedia/Alexander Migl

Ktoré auto je najbezpečnejšie?

Výsledky ukazujú, že bezpečné auto nemusí byť len prémiový sedan za desiatky tisíc. Aj kompaktné SUV či praktické kombi môžu ponúknuť vynikajúcu ochranu. Dôležitá nie je značka, ale technológia, konštrukcia a schopnosť ochrániť pasažierov v krízovej situácii.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Veda a technológie