Výstavba severného úseku diaľnice D3 medzi Oščadnicou a Čadcou sa posúva do realizačnej fázy. Súťaž, ktorá mala určiť víťaza projektu, je už oficiálne uzavretá a zákazku získalo Združenie Ošč-Ča, tvorené spoločnosťami Váhostav, Metrostav DS a maďarským partnerom Duna Aszfalt.
Ponúknutá cena 230 miliónov eur bez DPH je výrazne nižšia, než sa pôvodne predpokladalo, štát odhadoval náklady na 306 miliónov eur. Informuje o tom aj web openiazoch.zoznam.sk.
Minister dopravy Jozef Ráž výsledok označil za mimoriadne priaznivý: „Keďže predpokladaná hodnota zákazky bola 306 miliónov eur, je to naozaj obrovská úspora. Som rád, že súťaž máme za sebou, je to skvelá správa pre celé Slovensko a hlavne pre Kysuce.“
Rozhodnutie je konečné aj z pohľadu legislatívy, Úrad pre verejné obstarávanie totiž zamietol námietky neúspešného uchádzača. Podľa oficiálnych údajov bude nový úsek meriať 5,3 kilometra. Súčasťou projektu je aj tunel Horelica s dĺžkou viac ako 600 metrov, vyše dvadsať mostných objektov, približne päť kilometrov protihlukových stien, špeciálny migračný koridor pre zver a nové stredisko údržby diaľnic. Plánuje sa aj veľké pravostranné odpočívadlo Oščadnica.

Na kysuckých cestách dnes denne premáva viac ako 20-tisíc vozidiel. Minister Ráž očakáva, že väčšina tranzitu sa po otvorení presunie na diaľnicu, čím sa uľaví obciam. Dodal, že rezort týmto krokom plní záväzok, ktorý dal miestnym obyvateľom.
Význam projektu potvrdzuje aj generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček: „Dobudovanie D3 pomôže ľuďom v regióne, ktorý dnes trpí chronickými dopravnými problémami. Zároveň, dokončenie pomôže Slovensku splniť aj medzinárodné záväzky v rámci Transeurópskej dopravnej siete.“
Úspešne uzavretý je už aj tender na strednú časť D3, úsek Kysucké Nové Mesto – Oščadnica. Naopak, pri úseku Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto sa ešte čaká na výsledok, no NDS verí, že k uzavretiu dôjde v najbližších dňoch.