Diskontný reťazec Lidl vstupuje na nemecký trh s netradičným konceptom. Po prvý raz otvoril predajňu, v ktorej zákazníci nenájdu žiadne potraviny. Nový formát s názvom Lidl Home & Living sa sústredí výlučne na nepotravinový sortiment a mieri na pozície, ktoré si v krajine úspešne vybudovali predajne ako Action, TEDi či Woolworth.
Prvá predajňa tohto typu sa nachádza v meste Lottstetten v spolkovej krajine Bádensko-Württembersko, len pár metrov od hraníc so Švajčiarskom – priamo oproti tradičnej Lidl predajni. Obchod ponúka predajnú plochu približne 500 štvorcových metrov a je určený pre zákazníkov, ktorí hľadajú cenovo dostupné spotrebné tovary z rôznych oblastí života. Informuje denník Nový čas.
„Zákazníci tu nájdu široký výber domácich spotrebičov, textilu, náradia, bytových doplnkov, športového vybavenia, hračiek a mnohých ďalších produktov,“ uviedla spoločnosť pre odborný portál Lebensmittelzeitung.
Šesť hlavných značiek pod jednou strechou
Sortiment je založený výhradne na privátnych značkách Lidlu, pričom každá z nich má v obchode vlastný tematický priestor. Vystavený tovar je prezentovaný v typických drôtených košoch, čím si predajňa zachováva svoj diskontný charakter.
Medzi najvýraznejšie zastúpené značky patria:
- Parkside (náradie a hobby sortiment),
- Crivit (športové potreby),
- Esmara a Livergy (módne oblečenie pre ženy a mužov),
- Silvercrest (spotrebná elektronika),
- Livarno (domácnosť a bývanie),
- Lupilu (detské potreby a oblečenie).
Vstupný priestor predajne slúži na prezentáciu týždenných akcií, ktoré sú označené výraznými červenými cenovkami.
Nový smer a marketingová ofenzíva
Aj keď sa Lidl tradične zameriava na čerstvé potraviny, oblasť nepotravinového sortimentu vníma ako čoraz dôležitejšiu. V minulosti už testoval krátkodobé tematické obchody – napríklad predajňu značky Lupilu v Belgicku alebo Parkside v Maďarsku a Poľsku. Tento nový koncept, ktorý zlučuje celý nepotravinový sortiment pod jednu strechu, je však úplnou novinkou.
Zároveň ide ruka v ruke s posilňovaním marketingových aktivít. Lidl v posledných mesiacoch investuje do propagácie vlastných značiek – napríklad si najal Arnolda Schwarzeneggera ako tvár značky Parkside, stal sa partnerom futbalových súťaží UEFA a sponzoruje aj profesionálny cyklistický tím.
Podľa Lidlu má byť táto predajňa trvalo využívaná na špeciálne nepotravinové akcie. Odborníci z odvetvia očakávajú, že po tejto premiére budú nasledovať ďalšie pobočky s podobným konceptom.
Odhaduje sa, že Lidl dosahuje v Nemecku v oblasti nepotravinového tovaru ročný obrat približne dve miliardy eur. Podiel týchto výrobkov na celkovom obchode však v posledných rokoch výrazne klesol – podľa LZ tvorí už len približne šesť percent, pričom v minulosti to bolo až 15 percent.