Lidl vstúpil do ostrého súboja s Biedronkou a porovnáva ceny produktov. V ktorom reťazci ušetríte NAJVIAC?

lidl biedronka
Ilustračné foto, koláž. Zdroj: Freepik/freepik, Facebook/Biedronka Slovensko, Lidl Slovensko, BIEDRONKA Slovensko - akcie, ponuky, produkty a skúsenosti
Reklama

Okrem toho sa začína aj tvrdá porovnávacia kampaň, na ktorú sú Slováci zvyknutí už z minulosti. Zhruba pred piatimi rokmi sa do ostrého súboja o najlacnejší nákup pustili Billa a Lidl, ktorí porovnávali ceny vybraných produktov.

Tentokrát do boja vyzval Lidl Biedronku len pár dní po otvorení prvých predajní. Ako informuje agentúra SITA, Lidl mal v teste spoločnosti ACRC opäť obhájiť titul najlacnejšieho reťazca na Slovensku.

V porovnávacom nákupnom košíku bolo vybraných 13 produktov. Bryndza, termix, 1kg jabĺk, 4 rožky, instantná káva 200 g, toaletný papier, čerstvé mlieko, brokolica, mleté bravčové mäso 500 g, lasagne 1 kg, kaleráb, maslo 250-gramové a avokádo. Podľa výsledku by nákup spotrebiteľa vyšiel lacnejšie o takmer štyri eurá v Lidli.

Podľa hovorcu spoločnosti Lidl, Tomáša Bezáka, zistené údaje nezávislého testu len potvrdili dlhodobý status reťazca, ktorý kombinuje nízke ceny, vysokú kvalitu a čerstvosť potravín.

„Naše ceny a sortiment sú dôkazom, že výhodný nákup nemusí znamenať kompromisy a nemusíte ani nikam cestovať. Už viac ako 20 rokov sme prvou voľbou slovenských rodín a robíme všetko pre to, aby to tak zostalo aj v budúcnosti,“ zhodnotil Bezák.

lidl biedronka
Porovnanie vybraných produktov v Lidli a Biedronke. Podľa nezávislého testu mal vyjsť Lidl ako víťaz. Zákazníci za rovnaké produkty zaplatili o takmer 4 eurá menej než v Biedronke. Foto: lidl.sk

Cenový rozdiel slovenskej a poľskej Biedronky

Podobnému porovnaniu bol vystavený samotný diskont Biedronka medzi Poľskom a Slovenskom. Spravodajský portál fakt.pl sa zameral na 27 základných produktov od ovocia a zeleniny, cez mäso, chlieb a mliečne výrobky až po toaletný papier v Biedronke na území Poľska a Slovenska.

Ceny boli prepočítané daným kurzom 4,17 PLN k jednému euru. „Košík z Biedronky pri Bratislave vyšiel o 38,21 zlotých drahšie ako košík z predajne tohto reťazca v Poľsku. U nás stál 35,26 eur čo je 147,06 zlotých a na Slovensku 44,46 EUR, teda ekvivalent 185,27 zlotých. Rozdiel tak tvoril deväť eur v prospech Poliakov,“ informoval poľský novinár Andrzej Zwolinski.

Aby ale Slovensko nevyšlo z celkového porovnávacieho nákupu ako porazený hráč, v našich Biedronkách objavili niekoľko výrobkov, ktoré boli cenovo nižšie než v Poľsku. Šlo napríklad o banány a mlieko. Oproti Poliakom kupujú Slováci olej, bravčové karé a mrkvu lacnejšie.

„Pokiaľ ide o ceny, nie je možné porovnávať ceny v jednej krajine s cenami v inej bez zohľadnenia celého makroekonomického a inštitucionálneho prostredia, ktoré ovplyvňuje konečnú cenu produktu v regáli. Každá z týchto krajín má inú fiškálnu politiku, iné výrobné náklady, čo sa v poslednom čase prejavilo najmä na Slovensku so zmenami sadzieb DPH, čo malo za následok neporovnateľné daňové zaťaženie rovnakých produktov,“ stojí v stanovisku tlačového oddelenia Biedronky.

1 2
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis