Ľudia šetria na hračkách. Hračkársky gigant Hasbro prepustí dvadsať percent zamestnancov

Zdroj: Shutterstock/JHVEPhoto, X/GamersEngaged
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

V súvislosti s pokračujúcim poklesom predaja oznámila americká hračkárska spoločnosť Hasbro, že znižuje počet svojich zamestnancov takmer o 20 percent. V pondelňajšej správe uviedla prepustenie 1 100 pracovníkov, ktoré dopĺňa zhruba 800 pracovných miest zrušených na začiatku tohto roka, oznámil generálny riaditeľ spoločnosti Chris Cocks.

„Nepriaznivé vplyvy na trhu, ktoré sme očakávali, sa ukázali byť silnejšie a vytrvalejšie, než sme sa domnievali,“ uviedol generálny riaditeľ Hasbra Chris Cocks. Spoločnosť, ktorá je konkurentom firmy Mattel, koncom minulého roka zamestnávala zhruba 6 490 ľudí.

Akcie Hasbra sa v reakcii na správu o ďalšom zrušení pracovných miest prepadli zhruba o šesť percent. Akcie spoločnosti Mattel, ktorá je okrem iného výrobcom bábik Barbie, tiež klesli o viac ako percento.

Spotrebitelia na celom svete sa stále stretávajú s dopadmi vysokej inflácie, ktorá ich núti obmedzovať zvyšné výdavky, kam patria aj hračky, napísala agentúra Reuters. V októbri sa firma pripojila k rivalovi Mattelovi a obe firmy varovali pred slabou vianočnou sezónou. Spotrebitelia podľa nich pred najdôležitejším obdobím pre maloobchodníkov šetria.

„Nepriaznivé podmienky, ktoré sme zaznamenali v prvých deviatich mesiacoch roka, pokračujú aj pred sviatkami a situácia pravdepodobne pretrvá aj v roku 2024,“ dodal Cocks.

Presne ako sme predpokladali

Nová situácia do určitej miery korešponduje s pochmúrnymi výhľadmi spoločnosti Hasbro na vývoj hračkárského priemyslu, ktoré zverejnila zhruba pred rokom. „Spoločnosť Hasbro sa pozerá na dáta v reálnom čase a podľa nej vstupujeme do fázy určitej neistoty ohľadom ochoty spotrebiteľov stráviť infláciu,“ vysvetlila vlani vo februári obavy hračkárskej firmy riaditeľka investičnej banky Jefferies Stephanie Wissinková.

Hasbro vtedy uviedlo, že v roku 2022 očakáva rast tržieb v nízkych jednociferných číslach. Finančná riaditeľka Deborah Thomasová doplnila, že hoci odvetvie hračiek a hier v posledných dvoch rokoch rástlo nadpriemerným tempom, výrobca nepredpokladá, že by tento trend do budúcnosti pokračoval. „V budúcom roku (2023) očakávame spomalenie alebo dokonca pokles tohto odvetvia,“ uviedla Thomasová.

Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis