Umenie investovať peniaze Gáboríkovi nikdy nechýbalo. Zarobené milióny z NHL mu umožnili kupovať nehnuteľnosti pri mori, rozbiehať developerské projekty či zaplniť garáž výnimočnými autami.
Aj keď sa niekedy javí, že bohatí predávajú veci lusknutím prsta, bývalý hokejista Marián Gáborík (42) sa už niekoľko mesiacov pokúša zbaviť jedného zo svojich najexkluzívnejších kúskov – Porsche 911 GT3 RS. A zatiaľ bez úspechu. Píše o tom Pluska.
Drahé kúsky, ktoré z garáže už odišli
Koncom minulého novembra urobil niekdajší hráč tímov NHL zásadné rozhodnutie – rozhodol sa preriediť svoj vozový park. Na predaj ponúkol svoje Porsche za 190-tisíc eur. Len o pár dní neskôr pridal aj Lamborghini Urus 4.0 V8, ktoré už malo na tachometri poriadnu porciu konských síl. SUV-čko so 650 koňmi a zrýchlením z nuly na stovku za 3,6 sekundy sa Gáboríkovi pravdepodobne podarilo úspešne predať – v jeho inzeráte už figurovať prestalo.
Porsche ostáva v ponuke, aj keď už lacnejšie
Kým Lamborghini sa mu zjavne podarilo speňažiť, o Porsche akoby nikto nejavil záujem. Na jeho oficiálnom instagramovom profile aj na stránke predajcu inzerát stále visí. A tak prišiel na rad nový krok – zníženie ceny. Zo 190-tisíc klesol na 165-tisíc eur. Gáborík sa napriek zníženiu stále nachádza v patovej situácii – ponuka je zjavne zaujímavá, ale trh s luxusnými autami zrejme práve teraz nehýri slovenskými kupcami.
Garáž plná tátošov a biznisová myseľ
Nie je žiadnym tajomstvom, že Gáborík patrí medzi najbohatších Slovákov. Jeho majetok bol v roku 2024 odhadnutý na neuveriteľných 90 miliónov eur. Milióny, ktoré zarobil ako profesionálny hokejista, neoddychujú. Okrem áut ich vkladal do víl, nehnuteľností v zahraničí a aj do podnikania. V Chorvátsku vlastní rozľahlý dom a podľa informácií z médií sa pustil aj do výstavby apartmánov pri slovenskom „mori“. Značný priestor venuje aj médiám – spolu s Borisom Valábikom má úspešný športový podcast Boris a Brambor, komentuje zápasy a vyskúšal si už aj herectvo – napríklad v seriáli Nemocnica.
Čo bráni predaju?
Auto ako Porsche 911 GT3 RS by sa možno v zahraničí predalo lusknutím prsta, no slovenský trh na takéto investície zjavne nie je pripravený. Možno je to daň za značku, ktorá síce láka, ale nie je pre každého. Alebo jednoducho – kto má 165-tisíc eur len tak? Nech je dôvod akýkoľvek, Gáborík je rozhodnutý nečakať večne. Možno sa ďalšie zníženie už čoskoro objaví – no kedy a komu sa napokon podarí táto luxusná jazda, zostáva otázne.