Okrem toho Vadim kritizoval aj nešikovné kľučky dverí a slabé funkcie navigačného systému. Napriek tomu nepoznamenal žiadne závažné poruchy. „Chvíľu sa správal neochotne dažďový senzor, ale potom sa bez cudzieho zásahu opäť umúdril. S mojimi ‚konvenčnými‘ autami som mal obvykle omnoho viac starostí,“ dodáva Vadim.
Po troch rokoch sa napriek relatívnej bezporuchovosti rozhodol elegantný liftback predať. „Predaj prebehol bleskovo. Stále som v kontakte s novým majiteľom a auto slúži spoľahlivo. Ja som však prešiel na hybridný Voyah Free s pohonom všetkých kolies,“ uzatvára.
Nissan Leaf: Mesto ho zničilo
Sergej, ďalší z opýtaných, bol dlhoročným užívateľom Nissanu Leaf. Slúžil ako druhé vozidlo pre rodinu, výlučne na mestské presuny. „Často jazdím na rybačku, na vidiek a všeobecne relaxujem v prírode. Na to mám iné vozidlá, aktuálne používam Renault Duster (u nás známy ako Dacia Duster). V roku 2018 som si zadovážil Nissan Leaf druhej generácie a používal ho na dochádzanie do zamestnania, do supermarketu a krátke výlety. Celkovo som bol spokojný,“ zdieľa Sergej.
Ani na krátkych tratiach sa však problémy neobišli. Neboli síce kritické, ale otravné áno. „V istej chvíli vypovedalo službu okno vodiča. Oprava v servise trvala dva dni. Potom som mal komplikácie s kúrením; technici sa s ním dlho trápili, opravili ho, no mal som pocit, že nikdy nepracovalo optimálne. A raz ma zradili aj stierače čelného skla,“ vymenúva vodič.

Skutočný zlom a kliniec do rakvy nastal, keď sa Sergej sťažoval na dojazd. Uviedol, že v chladnom počasí sa akumulátor vybíjal extrémne rýchlo. Preto sa v roku 2024 rozhodol s japonským autom definitívne rozlúčiť. „Nešlo len o tie technické ťažkosti; každé auto má plusy a mínusy. Jednoducho nastal čas na zmenu,“ objasnil.
Na jeho miesto si kúpil kompaktný minivan Daihatsu Move s atmosférickým motorom. „S týmto vozidlom som absolútne spokojný. Silno pochybujem, či sa niekedy vrátim k dochádzaniu s elektromobilom. Zatiaľ sa prikláňam k opaku,“ uzatvára.
Zeekr 001 – Superšportový liftback
Extravagantné elektromobily Zeekr 001 sa na ruskom trhu objavili len nedávno vďaka takzvanému paralelnému importu. Napriek ich hypermodernosti sa niektorí majitelia už stihli zbaviť svojich „zelených“ liftbackov. Dôvody sú rozmanité.
Alexandr, vodič, ktorý rýchlo pochopil ovládanie moderného vozidla, ho napriek tomu v roku 2025 predal. „Na Zeekr 001 nie je nič zložité. Pred pár rokmi by som očakával komplikácie s aktualizáciami a náhradnými dielmi, ale dnes sa to dá ľahko vyriešiť,“ poznamenal. Zeekr bol len druhým autom v jeho garáži, kde už parkovalo aj Audi Q8. Porovnanie sa, aj keď ide o úplne diametrálne odlišné modely, vynáralo automaticky.

„Čo sa týka dynamiky a jazdných atribútov, Zeekr bol lepší. No v otázke komfortu je nemecké auto o triedu vyššie. Hovorím o sedadlách, pozícii šoféra a priestore. Hoci môj prvotný dojem bol opačný,“ konštatuje vodič.
Aj napriek krátkemu vlastníctvu (približne dva roky) sa objavili menšie komplikácie. „Vyskytla sa chyba s prednými parkovacími senzormi, za čo mohlo pravdepodobne počasie. Viac ma vystrašilo náhle sčernenie obrazovky v interiéri. Po opätovnej aktivácii vozidla to však zmizlo a problém sa už neobjavil. A musím pripustiť, že tie kľučky dverí sú strašne nešikovné,“ priznáva Alexandr.


