Mal pomôcť s kolónami no sviatočná premávka ukázala OPAK: V okolí novo otvoreného TUNELU Višňové sa tvorili rozsiahle ZÁPCHY

Zdroj: Facebook - Polícia SR - Žilinský kraj, Facebook - Denisa Žiláková
Kanal1 - moderná plnoformátová televízia pre celú rodinu.
Reklama

Otvorenie diaľničného úseku D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou s tunelom Višňové malo symbolizovať koniec jednej z najproblematickejších kapitol slovenskej dopravy. Po 27 rokoch výstavby sa motoristom sprístupnil jeden z najdlhších tunelov v krajine, od ktorého si štát sľuboval citeľné zrýchlenie spojenia medzi západom a východom Slovenska.

Prvé sviatočné dni však ukázali, že očakávania a realita sa nemusia vždy prekrývať. Informuje o tom TASR.

Sviatočná skúška v plnej premávke

Krst ohňom prišiel počas Štefana, keď sa tisíce ľudí presúvali medzi regiónmi. Kým úsek pod Strečnom zaznamenal viditeľné odľahčenie, polícia upozornila na iný jav. Videá zverejnené Políciou SR – Žilinský kraj zachytávajú kilometrové kolóny v smere na Ružomberok. Práve tam sa nahromadili vozidlá, ktoré plynule prešli tunelom, no následne narazili na kapacitné limity ďalších častí diaľnice.

Tunel Višňové bol prezentovaný ako riešenie chronických zápch na starej trase popod hrad Strečno. Podľa pôvodných vyjadrení mal zvýšiť bezpečnosť, zlepšiť plynulosť premávky a skrátiť čas jazdy pre desaťtisíce vodičov denne, ktorí cestujú medzi Žilinou, Martinom, Ružomberkom a ďalšími mestami na severe Slovenska. V praxi sa však ukazuje, že dopravné ťažkosti sa z jedného kritického bodu presunuli o niekoľko kilometrov ďalej.

Policajné zábery a mediálne hodnotenia

Na situáciu upozornili nielen samotní policajti, ale aj médiá. Aktuality.sk na základe dostupných záberov zhodnotili, že „štefanský krst“ severného ťahu D1 potvrdil pretrvávanie problémov. V čase zvýšenej mobility obyvateľstva sa najmä pred Ružomberkom tvorili rozsiahle kolóny, ktoré vodičov nútili zastavovať a čakať podobne ako pred otvorením tunela.

Najnovšie skúsenosti motoristov naznačujú, že samotné sprejazdnenie jedného významného úseku nestačí. Kým bezprostredné okolie tunela zaznamenalo úľavu, celková diaľničná sieť stále nedosahuje stav, ktorý by dokázal absorbovať sviatočné náporové vlny dopravy. Výsledkom sú masívne spomalenia na nadväzujúcich úsekoch, kde sa dopravný tlak opäť koncentruje.

Optimistické hodnotenie rezortu dopravy

Minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD) napriek tomu verí, že otvorenie úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové predstavuje zásadný posun. „Časová úspora pri prejazde tunelom Višňové bude rádovo v desiatkach minút oproti súčasnej trase popod Strečno,“ uviedol pri hodnotení roka v doprave. Podľa neho sa pozitívne efekty nových diaľnic prejavujú okamžite po ich uvedení do prevádzky.

Presun tranzitu ako hlavný argument

Ráž zdôraznil najmä presun tranzitnej nákladnej dopravy mimo miest a obcí. Ako príklad uviedol obchvat Tvrdošína, ktorý podľa jeho slov odklonil približne 71 % kamiónovej dopravy, ako aj nový obchvat Košíc s poklesom tranzitu až o 90 %. Podobný efekt má mať aj rýchlostná cesta R2 medzi Kriváňom a Mýtnou, kde sa na novú trasu presunulo 94 % nákladnej dopravy z cesty I/16. „Tieto zmeny prispievajú k vyššej bezpečnosti a zlepšeniu kvality života obyvateľov v jednotlivých regiónoch,“ uviedol minister.

Prípad tunela Višňové tak po prvých dňoch prevádzky ukazuje, že ide o významný, no nie konečný krok. Kým jeden problémový úsek sa podarilo odľahčiť, ďalšie časti severného ťahu D1 čakajú na dobudovanie a systémové riešenia. Dovtedy budú sviatočné presuny naďalej skúškou trpezlivosti vodičov aj infraštruktúry.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Cestovanie