Markíza a Jojka sa dostali do KONFLIKTU: Nezhodujú sa v sledovanosti, obe sa prezentujú ako LÍDRI

Markíza, Joj, sledovanosť, konflikt
Dve najväčšie komerčné televízie sa dostali do konfliktu pre sledovanosť. Zdroj: Wikimedia Commons/Luqino1985; Facebook/Televízne noviny TV Markíza; Facebook/JOJ 24
Reklama

Televízia Markíza reagovala na najnovšie vyjadrenia konkurenčnej stanice JOJ a dôrazne odmietla spôsob, akým boli prezentované dáta o sledovanosti. Podľa jej stanoviska ide o neetické narábanie s číslami, ktoré sú podľa nej navyše neporovnateľné a zavádzajúce.

Diskusia o tom, kto skutočne vedie v boji o diváka, sa tak opäť rozprúdila. Prvá polovica roka 2025 podľa údajov nahráva Markíze, ktorá si v spravodajskom segmente upevnila pozíciu lídra, uvádza portál Mediaklik. Markíza vo svojom oficiálnom stanovisku upozorňuje, že jej hlavná spravodajská relácia, Televízne noviny, bola v mesiacoch máj a jún 2025 najsledovanejším programom v kategórii slovenských komerčných staníc. Dosiahla pritom stabilný náskok v dvoch hlavných cieľových skupinách – vo veku 14 až 56 rokov a v širšom univerzálnom publiku 12+.

Televízia zároveň kritizuje prístup JOJ-ky k zverejňovaniu štatistík. „Porovnávanie neekvivalentných dát týkajúcich sa len časti vysielacieho pásma a ich prezentácia je v rozpore s realitou, ako aj so schválenými štandardmi a nemá miesto v čestnej súťaži. Markíza sa domnieva, že komunikácia selektívne vybraných dát nezodpovedajúcich dátam používaným reklamným trhom je nekorektná a môže poškodiť všetky jeho subjekty,“ uviedla televízia v tlačovej správe.

Televízia Markíza
Zdroj: Wikimedia Commons/Luqino1985

V mesiaci jún sa Televízne noviny stali najpozeranejšou spravodajskou reláciou až v 28 z 30 dní. V rámci komerčnej cieľovej skupiny 14–56 zaznamenali priemerný rating 4,8 % a podiel na trhu 25,9 %. Hlavné správy TV JOJ v tom istom období dosiahli len 17,9 %. V širšej cieľovej skupine 12+ prilákali správy JOJ-ky denne priemerne 323-tisíc divákov, pričom ich dosah (reach) predstavoval 558-tisíc osôb.

Ešte výraznejšie výsledky dosiahla Markíza v máji. Televízne noviny dominovali vo všetkých 31 dňoch mesiaca. V skupine 14–56 zaznamenali priemerný rating 6,3 % a trhový podiel až 28,5 %, kým JOJ sa v tejto skupine dostala len na úroveň 16,5 %. V univerzálnej cieľovke 12+ si správy Markízy zaplo denne priemerne 409-tisíc divákov a celkový zásah sa vyšplhal až na 684-tisíc ľudí.

Rozdiel sa zväčšuje

Vývoj sledovanosti od začiatku roka naznačuje, že rozdiel medzi Markízou a JOJ-kou sa v priebehu mesiacov ešte prehlboval. V januári 2025 bol rozdiel v podiele na trhu v skupine 14–56 na úrovni 7,5 percentuálneho bodu (Markíza 27,1 %, JOJ 19,6 %). Vo februári sa náskok zväčšil na 8,6 bodu (26,8 % vs. 18,2 %), v marci na 10,3 bodu (26,5 % vs. 16,2 %), v apríli na 10,8 bodu (26,1 % vs. 15,3 %) a v máji sa rozdiel vyšplhal až na 12 bodov (28,5 % vs. 16,5 %).

Tento trend ukazuje, že spravodajstvo Markízy nielenže dlhodobo vedie, ale svoj náskok pred konkurenciou systematicky rozširuje. Rovnaký vývoj je možné pozorovať aj v skupine 12+, kde rozdiely medzi oboma stanicami v priebehu prvých šiestich mesiacov roka výrazne narástli.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Z domova