Markíza od dnešného dňa ZAKÁZALA pretáčanie reklám. Operátori však zákaz ODIGNOROVALI

Markíza zakázala pretáčanie reklám, no operátori blokovanie odkladajú
Markíza zakázala pretáčanie reklám, no operátori blokovanie odkladajú. Zdroj: Freepik
Reklama

Televízia Markíza na začiatku dňa informovala, že od všetkých televíznych operátorov očakáva zavedenie technickej zmeny, ktorá znemožní divákom pretáčať reklamy pri sledovaní programov cez TV archív.

Hlavným cieľom tohto kroku je zvýšiť príjmy z reklamy, čo má zároveň vyrovnať rozdiel medzi sledovaním relácií v reálnom čase a s časovým posunom. Generálny riaditeľ televízie zdôraznil, že táto úprava by mala zabezpečiť, aby sa reklamy pri sledovaní archívu už nedali obísť. Píše portál ŽIVÉ.

„Sme komerčná televízia, ktorá hlavne vďaka príjmom z reklamy dokáže produkovať kvalitné vlastné programy, filmy či seriály, obľúbené u našich divákov a diváčok. Zavedením tejto funkcionality dosiahneme odstránenie rozdielu medzi sledovaním televízie a reklám v reálnom čase a pri sledovaní s časovým posunom,“ informuje generálny riaditeľ Markízy Peter Gažík.

Napriek oficiálnemu oznámeniu však žiadny z významných televíznych operátorov neimplementoval blokovanie pretáčania reklám k dnešnému dňu. Informácie, ktoré poskytli operátori oslovenej redakcii, potvrdili, že o požiadavke vedia, no jej zavedenie odkladajú. Dôvody sú rôzne, od pochybností o vhodnosti takéhoto kroku až po obavy z negatívnej reakcie zákazníkov.

Len jedna platforma začala blokovať pretáčanie

Z dostupných informácií vyplýva, že ako jediná z veľkých hráčov začala túto funkciu blokovať platforma Lepšia TV. Podľa jej zástupcu išlo o krok vynútený priamo zo strany vysielateľa. Platforma pritom kritizuje Markízu za to, že divákom neumožňuje zakúpiť si sledovanie obsahu v archíve bez reklám, čím znevýhodňuje pohodlie používateľov.

Operátori oficiálne potvrdili odklad zákazov

Telekom priznal, že je si vedomý požiadavky Markízy, no považuje ju za nevýhodnú pre svojich zákazníkov. Napriek tomu sa pripravuje na implementáciu zmeny v súlade so zmluvnými podmienkami, pričom presný termín oznámi v predstihu.

Orange tiež označil plánované opatrenie za negatívne pre zákaznícku skúsenosť a hoci je na zavedenie pripravený, spustenie funkcie zatiaľ odkladá a informácie o nej plánuje zverejniť neskôr.

Podobne DSi Data uviedla, že bola pripravená blokovanie zaviesť, no kvôli nejasnostiam ohľadom plošného nasadenia a ďalším faktorom oznámila Markíze pochybnosti a chce situáciu riešiť priamo s vysielateľom.

SledovanieTV potvrdilo technickú pripravenosť, avšak vzhľadom na dynamiku trhu spustenie zatiaľ odkladá.

O2 uvádza, že o spustení zákazov bude informovať, pričom chce pred implementáciou dôkladne otestovať funkčnosť.

Ani ďalší významní operátori ako UPC, Antik a Digi Slovakia zatiaľ zákaz pretáčania reklám nezaviedli.

Dokedy… to uvidíme.

Poskytovateľ 4ka odmieta blokovanie bez jasnej zmluvnej podpory

Poskytovateľ 4ka otvorene vyjadril nesúhlas s blokovaním pretáčania reklám bez jasnej právnej a zmluvnej opory.

Zdroj: Freepik

Zdôraznil, že Markíza nedokáže garantovať jednotnú technickú implementáciu u všetkých distribútorov, čo môže viesť k chaosu.

Zároveň upozornil, že takéto opatrenie môže znížiť kvalitu služby pre zákazníkov a spôsobiť odliv divákov k streamovacím platformám.

Okrem toho 4ka poukázala na fakt, že náklady na zavedenie tejto technickej úpravy má znášať práve ich firma, čo považuje za ďalší dôvod, prečo sú proti okamžitému zavádzaniu tohto opatrenia.

„Toto opatrenie bude pre vysielateľa síce znamenať vyšší zisk, no pre zákazníka zníži kvalitu služby a pre nás ako operátora to naopak bude znamenať možný odliv zákazníkov na streamovacie platformy. A navyše celý náklad na implementáciu tohto technického riešenia má znášať firma Swan (4ka),“ informuje operátor.

Zákaz pretáčania reklám zatiaľ nie je realitou

Zatiaľ teda neexistuje jednotný termín, kedy by sa zákaz pretáčania reklám mohol plošne zaviesť. Viacerí operátori spoločne naznačujú, že naďalej sledujú trhový vývoj a pripomienky zákazníkov, ktoré môžu ovplyvniť ich rozhodnutie. V tejto chvíli tak platí, že diváci Markízy si reklamy v TV archíve môžu naďalej pretáčať, ako boli zvyknutí.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Z domova