Markíza urobila dôležitý krok. Reklamy si už tak ľahko NEPRETOČÍTE, TOTO nás ČAKÁ

markíza
Zdroj: Canva, Wikimedia Commons/TV Markíza, Public domain, via Wikimedia Commons
Reklama

Televízia Markíza sa rozhodla zaviesť dlhodobo plánovanú zmenu, ktorá ovplyvní sledovanie jej programov z archívu. Od 21. mája 2025 už nebude možné preskočiť reklamy v TV archíve. Tento krok sa týka takmer všetkých operátorov, s výnimkou satelitného a DVB-T vysielania. Markíza si od tohto kroku sľubuje ochranu svojho obchodného modelu a zvýšenie príjmov z reklamy, ktoré sú nevyhnutné pre tvorbu kvalitného obsahu.

Zmena sa týka všetkých kanálov Markízy

Markíza informovala slovenských operátorov, že čoskoro obmedzí možnosť pretáčania reklám v TV archívoch. Vysielateľ im zaslal výzvu, aby sa pripravili na túto zmenu a implementovali potrebné technické riešenie. Tento krok sa bude týkať všetkých divákov, ktorí sledujú programy z TV archívu prostredníctvom služieb ponúkaných pre abonentov, píše portál Živé.sk.

Tento krok sa týka takmer všetkých hráčov na trhu, s výnimkou satelitného a DVB-T vysielania. Kým diváci dnes môžu reklamy jednoducho preskočiť, po novom to už nebude možné – reklamné bloky sa nebudú dať preskočiť.

Tento krok je bežný aj v zahraničí

Dlhodobo pripravovaná zmena vyplýva zo zmlúv, ktoré má Markíza uzatvorené s operátormi. Vysielateľ uvádza, že ide o štandardnú prax, ktorá je bežná v iných krajinách a na globálnych platformách. Televízia vyvinula technické riešenie pre operátorov a vopred ich o plánovanej zmene informovala.

„Zrušenie možnosti pretáčať reklamy v archíve budeme od operátorov vyžadovať od 21. mája 2025. Ide o dlhodobo pripravovaný krok, ktorý majú operátori v zmluvách s Markízou a je štandardom v mnohých televíziách v Európe, na globálnych službách zdieľania audiovizuálneho obsahu či online spravodajských portáloch,“ priblížil pre Živé.sk Štefan Frimmer, Head of Corporate Communications skupiny Markíza.

Televízia sa snaží chrániť svoj obchodný model, ktorý je založený predovšetkým na príjmoch z reklamy. Ako komerčný vysielateľ závisí na týchto príjmoch, pretože ak diváci reklamy preskakujú, stráca cenné finančné prostriedky. Tieto príjmy sú nevyhnutné pre tvorbu obsahu, ktorý patrí k najpopulárnejším na slovenskom televíznom trhu.

„Markíza je komerčná televízia, ktorá hlavne vďaka príjmom z reklamy dokáže produkovať kvalitné vlastné programy, filmy či seriály, ktoré sú obľúbené u našich divákov a diváčok. Zavedením tejto funkcionality očakávame odstránenie rozdielu medzi sledovaním televízie a reklám v reálnom čase a pri sledovaní s časovým posunom,“ uviedol Frimmer.

Zásah sa nebude týkať živého vysielania

Zmena sa bude týkať iba TV archívu a nebude mať vplyv na živé vysielanie, kde reklamu nie je možné preskočiť. Diváci si však aj naďalej môžu prehrávať obsah bez reklám, ak si ho nahrali napríklad na pevný disk.

Znamená to, že pri pozeraní večerného seriálu alebo filmu zo záznamu už nebude možné preskočiť reklamu. Televízia však môže umožniť preskočenie reklamného bloku po určitom čase, napríklad po niekoľkých minútach, aj keď detaily tohto procesu ešte neboli špecifikované.

Tento krok sa týka všetkých kanálov v portfóliu Markízy, vrátane staníc Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik. Zatiaľ čo pre divákov ide o zmenu, ktorá môže znížiť komfort pri sledovaní, televízia očakáva, že tento krok prispeje k zvýšeniu jej príjmov.

Plánovala to už dávnejšie

Markíza túto zmenu plánovala už pred niekoľkými rokmi. Už v roku 2020 požiadala operátorov, aby zablokovali možnosť pretáčania obsahu v archíve, a to až na tri dni dozadu. Tento krok bol motivovaný aj tým, že na Slovensku sa meria takzvaná odložená sledovanosť, ktorá zahŕňa aj obsah sledovaný zo záznamu.

Skylink v polovici roka 2019 zaviedol blokovanie pretáčania, ale po niekoľkých dňoch ho opäť povolil, pričom uviedol, že ho obnoví až vtedy, keď sa pridá zvyšok trhu. Nakoniec Markíza od týchto plánov upustila. V Česku už podobné riešenie využíva televízia Prima, zatiaľ čo Nova ešte nie.

V januári minulého roka sa objavili správy, že aj JOJ uvažovala o podobnej zmene pre svoje kanály, ale tento krok odložila. Je však možné, že čoskoro aj ona pošle podobnú výzvu operátorom. Obchodný riaditeľ JOJ, Martin Heržo, pri stretnutí s novinármi uviedol, že televízia počíta s blokovaním reklám na minimálne tri minúty, počas ktorých nebude možné preskočiť reklamné bloky v TV archíve.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Kultúra a showbiznis