Používatelia služieb Microsoft 365 a Xbox pocítili ďalší masívny výpadok cloudových služieb. Spoločnosť už problémy priznala a sľubuje nápravu. Technické komplikácie zasiahli aj ďalšie online platformy.
V stredu (29. októbra) hlásili používatelia problémy s prístupom k viacerým online službám. Podľa magazínu Verge išlo o aplikácie viazané na cloud Microsoft Azure, vrátane Microsoft 365 a online služieb Xbox.
Výpadky zasiahli kľúčové aplikácie
Microsoft situáciu potvrdil na sieti X: „Prešetrujeme hlásenia o problémoch s prístupom ku službám Microsoft 365 a centru pre správu Microsoft 365,“ uviedli zástupcovia firmy.
„Identifikovali sme časti internej infraštruktúry, ktoré majú problémy s pripojením. Tieto systémy odblokovávame a prerozdeľujeme prevádzku, aby sme podporili obnovu služieb,“ dodali neskôr pracovníci firmy.

Web Downdetector informuje, že výpadky sa týkajú aj viacerých ďalších služieb, vrátane tých založených na konkurenčnej platforme Amazon Web Services. Portál Daily Mail uvádza, že problémy sa objavili po 16:30 SEČ.
Druhý veľký výpadok v krátkom čase
Ide už o druhý výrazný výpadok veľkého množstva online služieb za krátke obdobie. Minulý týždeň sa podobný masívny problém dotkol nielen aplikácií viazaných na Microsoft, ale aj platobných systémov.
„Robíme všetko pre to, aby sa služby čo najskôr obnovili a používatelia mohli pokračovať v práci bez prerušenia,“ sľúbili technici firmy.


