Máte doma Pribináček? Pozor TESCO ho sťahuje z predaja. Choďte ho ihneď VRÁTIŤ

Zdroj: TASR/Jaroslav Novák, Canva
Reklama

Obľúbený mliečny dezert Pribináček, ktorý nechýba v mnohých slovenských domácnostiach, sa stal predmetom preventívneho stiahnutia z predaja. Spoločnosť Tesco informovala, že z regálov dočasne miznú dva konkrétne výrobky značky – Pribináček Mliečna krupička 140 g a Pribináček Krupička so škoricou 140 g. Dôvodom nie je žiadna zmena receptúry, ale technický problém s balením, ktorý môže ovplyvniť kvalitu produktu.

Problém sa týka výrobkov s dátumom minimálnej trvanlivosti:

  • 15. júl 2025
  • 22. júl 2025

Ako uviedla Pravda.sk, tieto šarže nesú EAN kódy 8594008278827 a 8594008278834. Výrobca Savencia Fromage & Dairy SK, a.s. so sídlom v Liptovskom Mikuláši upozornil, že pri týchto baleniach môže byť zvar medzi viečkom a kelímkom nedostatočne pevný, čo môže viesť k prenikaniu vzduchu a následnému znehodnoteniu obsahu.

Tento krok tak nie je reakciou na sťažnosti spotrebiteľov, ale preventívnym opatrením z dielne samotného výrobcu.

Čo robiť, ak máte podozrivý výrobok doma?

Aj keď ide o pomerne bežný technický problém, ktorý sa môže vyskytnúť pri výrobe, odborníci odporúčajú neignorovať túto výzvu. Ak ste si v posledných dňoch kúpili Pribináček práve v Tescu, mali by ste si skontrolovať dátum spotreby a EAN kód na obale.

Ak sa zhodujú s vyššie uvedenými údajmi, máte možnosť:

  • vrátiť výrobok bez potreby predloženia pokladničného dokladu
  • získať späť plnú hodnotu tovaru
  • odovzdať dezert na oddelení informácií alebo v centre služieb zákazníkom
  • Tesco zároveň verejne vyjadrilo ľútosť a ospravedlnilo sa svojim zákazníkom za vzniknutú situáciu.

Kvalita potravín pod kontrolou

Aj keď sa môže zdať, že ide o drobnú chybu, situácia ukazuje, akú dôležitú úlohu zohráva kontrola kvality a zodpovednosť výrobcov. V tomto prípade nejde o zdravotné riziko v klasickom zmysle, ale o zníženú ochranu obsahu balenia, ktorá môže ovplyvniť chuť, konzistenciu a bezpečnosť výrobku.

Výrobcovia a predajcovia dnes čelí veľkým nárokom na transparentnosť a bezpečnosť. Práve takáto reakcia, kedy sa produkt sťahuje ešte predtým, než vznikne problém, môže posilniť dôveru spotrebiteľov.

Pre zákazníkov je však dôležité sledovať informácie a aktívne reagovať, keď sa ich zakúpený tovar môže týkať podobného opatrenia. V prípade pochybností sa vždy oplatí obrátiť na zákaznícku linku predajcu alebo priamo výrobcu.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Spravodajstvo