Tento krok neunikol pozornosti kritikov, ktorí považujú e-shop za skrytý komerčný ťah.
Meghan Markle sa podarilo opäť rozvíriť vody britskej monarchie, keď prenikla do sveta módy a štýlu s jej vlastným internetovým obchodom.
Založila e-shop, ktorý nesie názov ShopMy. Tento krok však zďaleka nenarazil na vlnu nadšenia, ale na kritiku zo všetkých strán, píše Expres.cz. Zatiaľ čo niektorí ju považujú za čistý marketingový ťah, iní to vidia ako nový spôsob, ako sa Meghan snaží zúročiť svoju pozíciu a minulosť v britskej kráľovskej rodine.
Ťaží z popularity mena
Nakupujúci majú možnosť si zaobstarať nielen oblečenie, ale aj doplnky, ktoré Meghan sama nosí alebo odporúča. Na prvý pohľad sa môže javiť, že ide o obyčajný módny projekt, ale kráľovskí experti hovoria o jednom z ďalších spôsobov, ako sa herečka snaží speňažiť svoju popularitu.
„Ručne vybraná zbierka vecí, ktoré milujem, dúfam, že sa vám budú páčiť,“ znie odkaz od Meghan smerom k zákazníkom. Okrem toho upriamuje pozornosť na produkty, ktoré obsahujú odkazy generujúce províziu. To znamená, že Meghan bude mať podiel z každého nákupu, ktorý prebehne prostredníctvom jej platformy.
Tento krok neunikol pozornosti kritikov, ktorí považujú e-shop za skrytý komerčný ťah. Podľa niektorých expertov, medzi ktorými je aj renomovaná kráľovská komentátorka Angela Levin, ide presne o typ komerčnej aktivity, ktorý Meghan a Harry sľubovali, že sa neujmú ho robiť.
„Namiesto toho, aby sa Meghan sústredila na projekty, ktoré by boli v súlade s ich vyhlásením o finančnej nezávislosti, sa zdá, že neustále ťaží zo svojej popularity a mena,“ ozrejmila Levin.
Už im došli peniaze?
Nie je žiadnym tajomstvom, že Meghan a Harry čelia stále väčšej kritike nielen od britskej verejnosti, ale aj od ľudí blízkych kráľovskej rodine. Podľa neznámeho zdroja z ich okolia je spustenie internetového obchodu nevhodným krokom.
„Už im došli všetky peniaze?“ kládol si otázku údajný zdroj podľa britských médií.
„Toto im pravdepodobne ponúkli už pri návrate na Instagram, ale je to strašne vulgárne.“ Či už sa tieto pripomienky zakladajú na pravde alebo nie, isté je, že sa Meghan neustále pokúša dostať do širšieho povedomia a vybudovať si značku, ktorá bude komerčne úspešná.
Za celou stratégiou, ktorá sa zdá byť premyslená až do posledného detailu, má vraj stáť hollywoodsky finančný poradca Andrew Meyer. Odborník na financie je považovaný za kľúčového človeka, ktorý pomohol Meghan s niekoľkými komerčnými projektmi po jej odchode z kráľovskej rodiny.
Meghan už dávno nie je len vojvodkyňa
Meghanine ambície rozhodne neupadajú a vo svojom podnikaní nebude zaháľať či cúvať. Pre priaznivcov herečky môže byť jej nový projekt iba ďalším nevinným módnym počinom. Niektorí ju považujú za ženu, ktorá sa rozhodla využiť svoje znalosti a podeliť sa o svoj vkus a štýl s ostatnými fanúšikmi.
Iní však vidia v e-shope ShopMy ďalší dôkladne premyslený krok v jej dlhodobej obchodnej stratégii, ktorá nemá s módou vôbec nič spoločné, ale skôr s maximalizovaním jej mena a popularity.
„Meghan už dávno nie je len vojvodkyňa. Toto je čisto o biznise. Zatiaľ čo pre niektorých môže byť obchod len príjemným miestom na nákup, pre iných je to len príležitosť, ako využiť jej meno pre zisk,“ dodal kráľovský komentátor Richard Fitzwilliams.