Na Slovensko mieri ďalší fastfoodový reťazec, zavíta k nám z Chorvátska

fast food, reťazec, nový, Slovensko
Na Slovensko príde nový fastfoodový reťazec z Chorvátska. Zdroj: Pexels/Engin Akyurt; Instagram/_koykan
Reklama

Na slovenský trh vstupuje nový hráč v oblasti fastfoodu – chorvátska sieť Koykan, ktorá plánuje otvoriť prvé dve prevádzky v Bratislave. Podľa informácií portálu Aktuality.sk budú reštaurácie umiestnené v nákupných centrách Eurovea a Aupark. Presný dátum otvorenia zatiaľ nebol oznámený.

Moderný fastfood s dôrazom na zdravšie alternatívy

Spoločnosť Koykan vznikla v roku 2012 v Záhrebe a vybudovala si meno vďaka pestrej ponuke jedál. Ich menu zahŕňa burgery, burrito, falafel, gyros či wrapy. Reťazec sa zameriava na koncept „zdravšieho fastfoodu“, pričom kladie dôraz na nižší obsah tukov, cukrov a umelých prísad.

Okrem Slovenska má Koykan ambíciu expandovať aj do ďalších európskych krajín, ako sú Česko, Nemecko, Slovinsko, Maďarsko a Rakúsko. „Pri výbere lokalít sa opierame o dôkladný prieskum trhu a preferencie zákazníkov, aby sme zabezpečili čo najväčší potenciál úspechu a ziskovosti,“ uvádza spoločnosť na svojej oficiálnej stránke.

V Česku expanduje nová sieť, prísť chce aj na Slovensko

Na slovenský trh by mohol v blízkej budúcnosti vstúpiť ďalší fastfoodový reťazec, ktorý sa odlišuje dôrazom na čerstvé suroviny a udržateľnosť. Známa nemecká značka dean&david, špecializujúca sa na zdravé stravovanie, už otvorila svoju prvú pobočku v Prahe a plánuje ďalšiu expanziu.

Spoločnosť dean&david sa chce ďalej rozširovať aj mimo Prahy. „Už rokujeme o nových lokalitách, napríklad v Pardubiciach a Brne. Pobočky mimo hlavného mesta by mohli fungovať na princípe franšízy,“ uviedol pre idnes.cz Andrej Zajcev, ktorý koncept priniesol do Česka. Jeho cieľom je v priebehu desiatich rokov otvoriť viac ako 25 reštaurácií.

Záujem rozšíriť značku smeruje aj na Slovensko. Prvá prevádzka by mohla vzniknúť v Bratislave, avšak reťazec si necháva čas na stabilizáciu na českom trhu. „Ak naše očakávania v Česku naplníme, v druhej polovici roka 2026 začneme hľadať vhodné priestory v Bratislave,“ povedal Zajcev pre Hospodárske noviny.

Koncept čerstvého a zdravého fastfoodu

Značku dean&david založil v roku 2007 David Baumgartner v Mníchove s cieľom priniesť ľuďom rýchle, no zároveň výživné jedlá. Menu reťazca zahŕňa čerstvé šaláty, curry, wrapy a populárne bowle. Dôraz kladie na bezlepkové a vegánske možnosti. V súčasnosti má tento koncept viac ako 200 pobočiek v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku, Luxembursku, Katare a najnovšie aj v Českej republike.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis