Nemecká značka Woolworth ohlásila expanziu na slovenský trh, pričom s prvými predajňami by sa mohli spotrebitelia stretnúť už na jeseň. Ide o obchodný reťazec s nízkymi cenami a širokým sortimentom, ktorý by mohol výrazne zamiešať situáciu medzi etablovanými značkami ako Pepco, KiK, Tedi alebo Action.
Aj keď presné adresy predajní zatiaľ zverejnené neboli, Woolworth plánuje počas prvého roku prevádzky otvoriť najmenej 20 pobočiek v Česku a na Slovensku. Tým by malo vzniknúť približne 300 nových pracovných miest. Nové obchody budú umiestnené v nákupných zónach, retailových parkoch a mestských centrách, kde je veľký pohyb ľudí. Píše o tom aj kosicak.sk.
Značka už má silnú pozíciu v Nemecku s viac ako 750 predajňami a aktívne expanduje aj v Poľsku, kde chce dosiahnuť až 400 prevádzok. V budúcnosti sa plánuje rozrásť až na 5 000 obchodov v celej Európe.
Ponuka, ktorá má osloviť masy
Woolworth staví na dostupnosť – viac než 6 000 produktov v sortimente má stáť pod tri eurá. Až deväť z desiatich výrobkov pochádza z vlastných značiek, ktoré firma navrhuje a vyrába sama. Sortiment zahŕňa oblečenie, dekorácie, vybavenie do kuchyne, hračky, školské potreby, kozmetiku, drobnú elektroniku a aj niektoré potraviny a nápoje známych značiek ako Coca-Cola či Pepsi.
Kritika za nízku kvalitu a ekologické otázniky
Ako to pri lacných reťazcoch býva, aj Woolworth čelí výčitkám týkajúcim sa kvality tovaru. Výrobky s nižšou cenou môžu znamenať kratšiu životnosť, čo vedie k vyššiemu objemu odpadu. Takýto model spotreby býva považovaný za environmentálne neudržateľný.
Ceny na Slovensku nemusia byť najnižšie
Hoci značka ponúka extrémne lacné produkty v Nemecku, slovenskí zákazníci by mali počítať s vyššími cenami. Dôvodom sú vyššie prevádzkové náklady, dane či menšia konkurencia. V Poľsku sú rozdiely výrazné – niektoré položky tam stoja aj o desiatky percent viac než v domácej krajine firmy.
Zákazníci by mali vedieť aj to, že Woolworth sa zatiaľ vyhýba samoobslužným pokladniam, ktoré sú čoraz častejšie najmä v konkurenčných diskontoch.
Slovenský trh sa mení, konkurencia zbystrí
Odborníci predpokladajú, že Woolworth by mohol uspieť najmä vďaka cenovej dostupnosti – v čase inflácie a ekonomickej neistoty ľudia čoraz viac hľadajú lacnejšie alternatívy. Zabehnuté reťazce tak môžu čeliť tlaku na znižovanie cien alebo zmenu sortimentu. Zákazníci z tejto situácie môžu napokon profitovať – a to nielen vďaka väčšiemu výberu, ale aj konkurencieschopnejším službám.