Piliere železničného mosta medzi Šaľou a Trnovcom nad Váhom si vyžadujú rozsiahlu obnovu. Železnice Slovenskej republiky spúšťajú zásadnú rekonštrukciu, počas ktorej sa do koryta rieky Váh navezie až 40-tisíc ton štrku. Minister dopravy Jozef Ráž upozorňuje, že práce na 180-ročnom moste budú trvať niekoľko mesiacov a žiada obyvateľov o trpezlivosť.
Most, ktorý je najdlhší svojho druhu na Slovensku, je už niekoľko mesiacov prejazdný len s obmedzenou rýchlosťou. „Intenzívne pracujeme na tom, aby sa situácia zlepšila,“ uviedol minister dopravy vo videu zverejnenom na sociálnych sieťach. Ako prvý si informáciu všimol portál oPeniazoch.
Práce za milióny eur, výsledok do konca roka
Obnova sa začala prípravnými prácami – budujú sa prístupové cesty, ktoré umožnia ťažkej technike naviezť štrk priamo do koryta rieky. Následne sa začne so samotnou sanáciou pilierov – tie budú postupne zasypané a spevnené, čo má výrazne zlepšiť stabilitu mosta a bezpečnosť železničnej dopravy.

Celková investícia do rekonštrukcie dosahuje 15 miliónov eur. Práce by mali byť dokončené do konca roka 2025, no dočasné obmedzenia pocítia nielen cestujúci, ale aj obyvatelia v okolí.
Hluk, prach a doprava: rezort žiada o zhovievavosť
Minister Ráž upozorňuje, že takýto rozsah zásahov si nevyhnutne vyžiada zvýšenú hlučnosť, pohyb ťažkých mechanizmov a dopravné obmedzenia. „Samozrejme, prináša to so sebou aj viacero obmedzení a zvýšenú hlučnosť, pretože je to obrovské množstvo štrku a jednoducho to tam treba nejakým spôsobom naviezť,“ odkázal minister spolu s prosbou o trpezlivosť občanov.
Cieľom je nielen zachovať historickú hodnotu mosta, ktorý slúži už takmer dve storočia, ale najmä zabezpečiť jeho ďalšiu prevádzku v plnej kapacite.