Nestíhate vyberať balíky a zásielky z pošty počas dňa? TENTO trik vám to VÝRAZNE uľahčí!

Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Pavol Ďurčo, Andrej Galica, Facebook/Slovenská pošta
Reklama

Predvianočné obdobie tradične prináša zvýšený nápor na doručovanie zásielok a s ním aj častejší výskyt žltých oznámení v poštových schránkach. Mnohých adresátov to zaskočí, najmä ak sú presvedčení, že sa v čase doručovania nachádzali doma.

Slovenská pošta však upozorňuje, že dôvody nedoručenia bývajú často technické a nie vždy sú výsledkom pochybenia doručovateľa. Na tému sa pozrela reportáž TV Markíza. 

Prečo zásielka neskončí v rukách adresáta

Ako pre Teleráno vysvetľuje hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová, v praxi sa opakovane stretávajú so situáciami, keď doručenie jednoducho nie je možné. Častým problémom je nefunkčný alebo neoznačený zvonček, chýbajúce meno na schránke či absentujúce súpisné číslo domu. K zásielke sa doručovateľ nemusí dostať ani vtedy, ak je na dvore voľne pustený pes alebo ak je na zásielke uvedená nesprávna korešpondenčná adresa. Nie je výnimočné ani to, že adresát síce doma je, no zvonenie nepočuje alebo naň nereaguje.

Pošta podnety preveruje

Podľa hovorkyne Slovenskej pošty sa každý podnet od zákazníkov preveruje. „Sme vďační za každý podnet a preverujeme ich. Niekedy ide o individuálne zlyhanie, ale vo väčšine prípadov doručovateľ objektívne nemá ako odovzdať zásielku,“ uviedla Eva Peterová. Pošta zároveň zdôrazňuje, že cieľom je minimalizovať situácie, keď musí adresát chodiť po zásielku osobne na pobočku.

Kto môže prevziať zásielku

Pravidlá doručovania sa líšia podľa typu pošty. Pri doporučených listoch môže zásielku prevziať aj iný člen domácnosti, pokiaľ má viac než 15 rokov. Pri úradných zásielkach sú však podmienky prísnejšie – v takom prípade ich môže prevziať výhradne adresát alebo osoba, ktorú na to výslovne splnomocnil.

Jednoduché riešenie pre zaneprázdnených

Pre ľudí, ktorí sú počas dňa často mimo domova alebo pravidelne cestujú, ponúka Slovenská pošta praktické riešenie v podobe splnomocnenia. Ide o spôsob, ako zabezpečiť prevzatie zásielok bez nutnosti osobnej návštevy pobočky. Splnomocniť je možné jednu aj viacero osôb, ktorým adresát dôveruje.

Splnomocnenie bez zbytočnej byrokracie

Výhodou splnomocnenia je jeho jednoduché vybavenie a dlhá platnosť. Dokument je platný až desať rokov a nevyžaduje notárske overenie. Stačia základné údaje splnomocnenej osoby a občiansky preukaz toho, kto splnomocnenie udeľuje. Zriadiť ho možno osobne na pošte alebo pohodlne online prostredníctvom webovej stránky Slovenskej pošty. Vďaka tomu môže poverená osoba preberať nielen doporučené listy, ale aj balíky či úradné zásielky, čím sa adresát vyhne opakovaným cestám na pobočku.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Kanal 1
Najčítanejšie v kategórii Z domova