Nepríjemná udalosť z nočného vlaku Banská Bystrica – Brusno vyvolala medzi cestujúcimi aj na sociálnych sieťach veľké pobúrenie. Podľa svedectva matky sa jej 18-ročný syn snažil úprimne zaplatiť cestovné, no namiesto zhovievavosti a porozumenia ho vlakvedúci uprostred noci vyhodil na zastávke bez ďalšieho spoja. Celý prípad už rieši aj Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Mladík cestoval 15. novembra večerným vlakom o 22:37 zo Banskej Bystrice do Brusna. Lístok si už na stanici kúpiť nemohol, a tak plánoval zaplatiť ho priamo vo vlaku. Narazil však na nové pravidlá, ktoré preferujú nákup cestovného cez mobilnú aplikáciu. Keďže mal so sebou iba hotovosť, požiadal vlakvedúceho, aby mu umožnil zaplatiť priamo u neho. Ten však trval na tom, že okrem ceny lístka musí uhradiť aj pokutu 40 eur, takže celková suma bola 44 eur. Píše matka na sociálnej sieti.
Mladík takúto sumu nemal a pokúsil sa kontaktovať matku, aby mu lístok kúpila online.

Stránka ZSSK však reagovala veľmi pomaly a vlakvedúci sa netrpezlivo vzdialil od riešenia problému a odmietol umožniť spojenie s matkou cez telefón.
Pri najbližšej zastávke museli študent aj jeho priateľka vystúpiť, hoci už bolo po 23:00 a v tom čase žiadny ďalší spoj neexistoval. Matka vo svojom príspevku na Facebooku vyjadrila šok a nepochopenie.
„Podotýkam, že bolo 23:00, november, zima – a v tomto čase už neexistuje žiadna šanca na ďalší spoj. Syn chcel zaplatiť, ale nebolo mu to umožnené. Namiesto toho mu hrozila pokuta. Namiesto toho mu hrozila pokuta. Kde sme sa to už v tomto štáte dostali? Aké Kocúrkovo tu máme? Kde sa podel rozum, slušnosť, empatia, tolerancia? Kde zmizol ľudský faktor sprievodcu, ktorý keby počkal pár minút, určite by sa dočkal lístka? Kto dokáže vymyslieť takéto normy,“ hovorí matka.
Poukazuje na absenciu empatie, trpezlivosti a zdravého rozumu zo strany sprievodcu, ktorý by mohol počkať len pár minút a situácia by sa vyriešila.
„A čo chudáci dôchodcovia, ktorí nevedia používať aplikácie? Toto má byť spôsob, ako pritiahnuť viac cestujúcich do vlakov? Takýmto úžerníctvom? Prečo sa potrebujete obohacovať na národe, ktorý je už aj tak zdieraný najvyššími daňami v Európe? Nefungujú základné služby. Hanba, hanba, ešte raz hanba, dodala.
ZSSK na incident reagovala a vyjadrila úprimnú ľútosť. Národný dopravca zdôraznil, že takéto konanie nezodpovedá štandardom komunikácie medzi cestujúcim a vlakvedúcim, najmä večer, keď neexistuje nadväzný spoj. Dopravca požiadal o doplnenie číslovania vlaku prostredníctvom oficiálneho formulára, aby mohli udalosť dôkladne preveriť. ZSSK zdôraznila, že podobné situácie berú veľmi vážne a chcú predchádzať ich opakovaniu.

