Letná sezóna v televíziách sa ešte poriadne ani nezačala a už má svojho favorita na najväčšie sklamanie roka. Slovenské televízie počas uplynulého týždňa nabehli na prázdninový režim, ktorý zahŕňa nielen reprízy, ale aj nové relácie a seriály. Okrem tradičných českých titulov zo sesterských staníc Nova a Prima sa objavujú aj čerstvé slovenské projekty.
Jednou z takýchto premiér je aj nový reality formát Party Shore, ktorý Markíza uviedla s cieľom zaujať najmä publikum na platforme Voyo, píše portál mediaboom.sk. Televízia stavila na adaptáciu zahraničného hitu Jersey Shore, známeho pre svoj divoký štýl a dlhoročnú popularitu najmä v minulom desaťročí. Kým v krajinách ako Poľsko si relácia stále drží priazeň divákov, slovenská verzia s názvom Party Shore Slovensko mala problém osloviť už pri štarte.
Reality šou sleduje skupinu ôsmich mladých ľudí, ktorí spoločne prežívajú leto v prenajatom dome v dovolenkovej lokalite. Ich bežné dni napĺňa spolunažívanie, práca v miestnom podniku a večery strávené na párty, v baroch a diskotékach. Nechýbajú konflikty, romantické zápletky ani dramatické zvraty presne podľa zaužívaného receptu na jednoduchú letnú zábavu. Projekt mal byť jedným z ťahákov Markízy pre predplatiteľov Voyo, no televízia ho zároveň zaradila aj do klasického vysielania.

Totálny prepadák vo vysielaní
V televíznom prostredí sa však Party Shore Slovensko ukázalo ako veľké sklamanie. Markíza ho nasadila do nočného piatkového pásma, kde rovno odvysielala dve časti za sebou od 22:30 do polnoci. Napriek tomu, že išlo o neskorý čas a piatkový večer, sledovanosť bola žalostne nízka. Podiel na trhu sa pohyboval okolo piatich percent, čo je úroveň porovnateľná s menšími stanicami ako Dajto. Pre porovnanie, Markíza má v slabších obdobiach bežne okolo 18 – 20 %, počas silnej sezóny aj viac než 22 %.
V danom čase sa tak televízia prepadla na šieste miesto v rebríčku sledovanosti, pričom konkurencia v podobe Joj a jej tematických staníc ju výrazne predbehla. Ide o najhorší výsledok pôvodného programu Markízy v tomto roku. Ešte aj kritizovaný projekt Psychosimona.sk, ktorý uvádzala Joj na svojej streamovacej platforme a neskôr aj v sobotu večer v televízii, dosiahol v úvodných epizódach lepšie čísla.

Scenár sa opakuje
Markíze sa už niekoľko sezón nedarí preniesť úspech streamovacích formátov na klasické obrazovky. Podobne dopadol aj nový Big Brother, ktorý sa na prelome rokov 2023 a 2024 rýchlo prepadol do sledovanostného tieňa. Rovnaký osud postihol aj Survivor, ktorý mal byť veľkým ťahákom televízie. Jeho sledovanosť však rýchlo klesala, až sa relácia presunula z hlavného vysielacieho času do nočných hodín a ďalšie série sa už do televízneho vysielania vôbec nedostali.
Ani reality šou Love Island, ktorá síce našla svojich fanúšikov na Voyo, nedokázala zvrátiť trend nízkych čísel v televíznom vysielaní – Markíza ju preto nasadzovala len do nočných hodín.