Nová REALITY SHOW Markíze totálne VYBUCHLA, vo vysielaní prepadla s katastrofálnou sledovanosťou

Party Shore, Markíza, sledovanosť
Markíze nová reality show Party Shore totálne vybuchla. Zdroj: Facebook/Televízia Markíza
Reklama

Letná sezóna v televíziách sa ešte poriadne ani nezačala a už má svojho favorita na najväčšie sklamanie roka. Slovenské televízie počas uplynulého týždňa nabehli na prázdninový režim, ktorý zahŕňa nielen reprízy, ale aj nové relácie a seriály. Okrem tradičných českých titulov zo sesterských staníc Nova a Prima sa objavujú aj čerstvé slovenské projekty.

Jednou z takýchto premiér je aj nový reality formát Party Shore, ktorý Markíza uviedla s cieľom zaujať najmä publikum na platforme Voyo, píše portál mediaboom.sk. Televízia stavila na adaptáciu zahraničného hitu Jersey Shore, známeho pre svoj divoký štýl a dlhoročnú popularitu najmä v minulom desaťročí. Kým v krajinách ako Poľsko si relácia stále drží priazeň divákov, slovenská verzia s názvom Party Shore Slovensko mala problém osloviť už pri štarte.

Reality šou sleduje skupinu ôsmich mladých ľudí, ktorí spoločne prežívajú leto v prenajatom dome v dovolenkovej lokalite. Ich bežné dni napĺňa spolunažívanie, práca v miestnom podniku a večery strávené na párty, v baroch a diskotékach. Nechýbajú konflikty, romantické zápletky ani dramatické zvraty presne podľa zaužívaného receptu na jednoduchú letnú zábavu. Projekt mal byť jedným z ťahákov Markízy pre predplatiteľov Voyo, no televízia ho zároveň zaradila aj do klasického vysielania.

Party Shore
Na snímke účastníci šou Party Shore. Zdroj: INSTAGRAM / voyo.sk / tvmarkizaofficial

Totálny prepadák vo vysielaní

V televíznom prostredí sa však Party Shore Slovensko ukázalo ako veľké sklamanie. Markíza ho nasadila do nočného piatkového pásma, kde rovno odvysielala dve časti za sebou od 22:30 do polnoci. Napriek tomu, že išlo o neskorý čas a piatkový večer, sledovanosť bola žalostne nízka. Podiel na trhu sa pohyboval okolo piatich percent, čo je úroveň porovnateľná s menšími stanicami ako Dajto. Pre porovnanie, Markíza má v slabších obdobiach bežne okolo 18 – 20 %, počas silnej sezóny aj viac než 22 %.

V danom čase sa tak televízia prepadla na šieste miesto v rebríčku sledovanosti, pričom konkurencia v podobe Joj a jej tematických staníc ju výrazne predbehla. Ide o najhorší výsledok pôvodného programu Markízy v tomto roku. Ešte aj kritizovaný projekt Psychosimona.sk, ktorý uvádzala Joj na svojej streamovacej platforme a neskôr aj v sobotu večer v televízii, dosiahol v úvodných epizódach lepšie čísla.

Party Shore
Súťažiaci reality show Party Shore Slovensko. Zdroj: Facebook/Televízia Markíza

Scenár sa opakuje

Markíze sa už niekoľko sezón nedarí preniesť úspech streamovacích formátov na klasické obrazovky. Podobne dopadol aj nový Big Brother, ktorý sa na prelome rokov 2023 a 2024 rýchlo prepadol do sledovanostného tieňa. Rovnaký osud postihol aj Survivor, ktorý mal byť veľkým ťahákom televízie. Jeho sledovanosť však rýchlo klesala, až sa relácia presunula z hlavného vysielacieho času do nočných hodín a ďalšie série sa už do televízneho vysielania vôbec nedostali.

Ani reality šou Love Island, ktorá síce našla svojich fanúšikov na Voyo, nedokázala zvrátiť trend nízkych čísel v televíznom vysielaní – Markíza ju preto nasadzovala len do nočných hodín.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Kultúra a showbiznis