Skupina JOJ, ktorá je druhým najsilnejším hráčom na slovenskom televíznom trhu, rozširuje svoje portfólio o ďalšiu významnú novinku – spustenie druhého športového kanála s názvom JOJ Šport 2. Tento krok prichádza ako odpoveď na zvyšujúci sa objem športových práv, ktoré televízia za posledné obdobie získala a ktoré už nedokázala efektívne zaradiť do vysielania na existujúcej stanici JOJ Šport.
Problém s nedostatkom priestoru na odvysielanie všetkých športových udalostí sa naplno prejavil už v roku 2023. Vtedy JOJ situáciu riešila dočasným riešením – spustením internetovej služby JOJ Šport plus, ktorá bola dostupná iba používateľom platformy JOJ Play. Táto služba umožnila vysielať prenosy, ktoré sa nevošli do programu hlavnej športovej stanice. Avšak, jej prevádzka bola obmedzená na živé vysielanie a nemohla ponúknuť plnohodnotný 24-hodinový obsah.
V nasledujúcich mesiacoch televízia pokračovala v získavaní ďalších športových licencií, čo jej umožnilo pripraviť obsahovú základňu pre dva plnohodnotné športové kanály. Vďaka tomuto strategickému kroku bude JOJ od tohto mesiaca prevádzkovať stanice JOJ Šport a JOJ Šport 2 súčasne, pričom obe budú vysielať nepretržite 24 hodín denne.
Diváci sa tak môžu tešiť na ešte bohatšiu ponuku športových podujatí, vrátane priameho prenosu z rôznych domácich aj zahraničných líg, odborné analýzy, magazíny a ďalšie zaujímavé relácie. Spustenie JOJ Šport 2 tak nielenže vyrieši problém s nedostatkom vysielacieho priestoru, ale zároveň upevní pozíciu skupiny JOJ na trhu, kde sa stáva významným hráčom v oblasti športového vysielania.
Odkedy a čo ponúkne JOJ Šport 2
Nový športový kanál skupiny JOJ, JOJ Šport 2, začne svoje vysielanie už v utorok 21. januára 2025. Príprava tejto stanice bola prvýkrát predstavená verejnosti na jeseň minulého roka, kedy sa už špekulovalo o jej možnom spustení.
Televízia však termín štartu strategicky stanovila na začiatok nového roka, čím plánuje osloviť divákov v čase rozbiehajúcej sa športovej sezóny.
Hoci nový kanál nebude zameraný na špecifický výber športov, jeho spustenie umožní televízii výrazne rozšíriť ponuku vysielania. Do programu JOJ Šport 2 sa dostanú najmä tie prenosy, ktoré sa z kapacitných dôvodov nevošli do vysielania prvého športového kanála JOJ Šport. Medzi hlavné ťaháky patrí alpské lyžovanie a zápasy z domácej hokejovej extraligy, ktoré patria k najatraktívnejším športovým podujatiam.
Diváci sa môžu tešiť aj na širokú škálu ďalších športov. JOJ Šport 2 prinesie basketbalové a volejbalové ligy, futbalové súťaže vrátane druhej a tretej najvyššej európskej Konferenčnej ligy, zápasy vo vodnom slalome a krasokorčuľovaní. Rozšírená programová štruktúra ponúkne športovým fanúšikom nepretržitý prístup k rôznorodému obsahu, čím televízia uspokojí aj tých najnáročnejších divákov.
Skupina JOJ navyše do druhého športového kanála vstupuje s dlhodobou stratégiou, ktorú podporuje zabezpečením práv na najprestížnejšie športové udalosti. Medzi ne patria Majstrovstvá sveta v hokeji, ktoré bude televízia vysielať nielen v seniorskej kategórii, ale aj v juniorských turnajoch do 18 a 20 rokov. Tieto práva si JOJ poistila na celé desaťročie až do roku 2034, a to po úspešných rokovaniach o predĺžení práv, ktoré pôvodne pokrývali roky 2024 až 2028.
Okrem hokeja sa JOJ podarilo získať aj práva na jednu z najväčších športových udalostí – Majstrovstvá sveta vo futbale. Diváci sa tak môžu tešiť na priame prenosy z týchto turnajov v rokoch 2026 a 2030, čo televíziu posúva medzi lídrov v oblasti športového vysielania na Slovensku.
JOJ Šport 2 tak štartuje s ambíciou priniesť divákom špičkový športový obsah v nepretržitom vysielaní, pričom sa stane dôležitým doplnkom k existujúcemu kanálu JOJ Šport a posilní celkové postavenie televízie na trhu.
Zavŕšenie desaťročnej expanzie televíznej skupiny JOJ
Skupina JOJ za posledných desať rokov rozšírila svoje portfólio o 11 televíznych staníc, čo je bezprecedentné nielen na Slovensku, ale aj v Česku, kde je trh väčší a konkurencia silnejšia.
Expanzia začala v roku 2015 po nástupe generálneho riaditeľa Marcela Gregu. JOJ najprv pridala detské stanice RiK (neskôr Jojko) a Ťuki TV, exkluzívnu pre Telekom. Následne odštartovala filmový kanál JOJ Cinema, dostupný v Česku aj na Slovensku, a v roku 2016 spustila českú stanicu JOJ Family.
V roku 2019 zavŕšila rozširovanie akvizíciou CS Film, CS Horror, CS History a CS Mystery, čím upevnila svoje postavenie na oboch trhoch. JOJ tak za desaťročie dokázala premeniť svoju stratégiu na úspešný model multikanálového vysielania, ktorý ju posilnil medzi lídrami v televíznom prostredí.