„Ak mám byť realista, tak koncom roka. Ak mám byť optimista, možno v októbri. Som skôr realista,” vyjadril sa vlani Machala vo videorozhovore pre portál Ereport.
„Naozaj hmatateľné zmeny, ako bude vyzerať vizuál a nastavená celá vysielacia štruktúra, skôr ako koncom roka nebudú,” upresnil.

Mesiace ubehli a diváci žiadnu zásadnú grafickú zmenu nepostrehli. Predstavenie vizuálu neprišlo ani s vymenovaním novej generálnej riaditeľky Martiny Flašíkovej v máji 2025, ktorú po vypočutí do funkcie menovala Rada STVR. Po jej nástupe sa orientovala v prvom rade na reformu vysielania či zlepšenie spravodajstva.
Situácia poškodila odbornú reputáciu
Problémy s používaním pôvodnej grafiky pretrvávajú aj po septembrovom oznámení o veľkých úpravách, nielen v programovej, ale tiež personálnej štruktúre naprieč inštitúciou.
STVR sa po nástupe Flašíkovej napokon rozhodla prekopať grafické zámery a namiesto návrhu Daniela Zachara, ktorému rezort kultúry zaplatil 9.800 eur, pripraví vlastný vizuál interne, dodávajú Aktuality.
So Zacharom nové vedenie nekomunikuje a nemá informácie, či sa s jeho návrhmi počíta. „S STVR nemám momentálne žiaden kontakt,” ozrejmil. Domnieval sa, že po výmene generálneho riaditeľa sa veci pohnú ďalej.
„Je možné, že sa rozhodli inak. Pravdepodobne máte viac informácií ako ja. Ja nemám žiadne,” uviedol. Mrzí ho však „nafúknutie“ celého prípadu okolo sumy za grafický návrh a dodáva, že niektoré médiá mali tému iba spolitizovať.
„Ide o čisto odbornú a tvorivú záležitosť bez politického rozmeru. Mrzí ma, že celá situácia poškodila moju odbornú reputáciu a dobré meno, ktoré som si roky poctivo budoval,” poznamenal.
Výroba prebieha interne
Čiastočne otvorenejší boli na odbore komunikácie STVR. Zuzana Vicelová ozrejmila, že telerozhlas aktuálne pracuje na príprave novej vizuálnej identity, avšak v interných kapacitách.
„Proces tvorby loga a komplexného dizajn manuálu prebieha interne a o finálnej podobe sa vedú odborné diskusie. Logo je potrebné adaptovať do všetkých oblastí korporátnej identity, z ktorej následne bude vychádzať identita televízie a rozhlasu,” uviedla Vicelová.

Rozsah prác si vyžaduje dlhší čas, preto vedenie bude zmeny v idente realizovať postupne, no podľa Vicelovej majú divákom predstaviť prvé zmeny ešte v priebehu tohto roka. Či sa tak stane, ukáže až čas.
Z odboru komunikácie dodávajú, že vedenie sa musí zaoberať aj „naliehavejšími záležitosťami ako len vizuálnou identitou“, a zámerom verejnoprávnej inštitúcie je vytvoriť „funkčnú vizuálnu komunikáciu bez ohrozenia iných služieb pre divákov a poslucháčov“.
Sú dôležitejšie veci ako logo
Aj riaditeľa Martina Flašíková ubezpečuje, že nové logo uvidíme čoskoro. „Ja som aj povedala, že tu máme dôležitejšie veci, ako je logo a vizuál. Ale je to prirodzené, nejaké logo musí byť a my ho urobíme,” uviedla pre Denník N.
Tvorba grafiky vzniká v spolupráci s odborníkmi. „Každý má nejakú predstavu, ako by to malo vyzerať, a spoločne pripravia návrhy,” dodala.
Doplnila, že vizuálnou zmenou chce docieliť, aby STVR pôsobila jednotne a reprezentatívne. To zahŕňa spoločné označenie budov až po penové kryty na mikrofóny redaktorov v teréne. Ministerstvo kultúry, ktoré si predošlý návrh objednalo, sa k aktuálnemu priebehu tvorby grafiky nevyjadrilo.