Nové poplatky za kúpu lístka do vlaku vyvolali pobúrenie, cestujúci spisujú petíciu. ZSSK problém nevidí

zssk vlak
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Ján Krošlák
Reklama

Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa reagoval na sťažnosti tým, že „predajné automaty sú vec 20. storočia. Dnes všetci využívame mobily a pokiaľ niekto vie obsluhovať predajný automat na dotykovej obrazovke, tak vie určite obsluhovať aj našu aplikáciu.”

Autorom petície tiež chýba „kvalitná informačná kampaň, ktorá by tieto zmeny ľuďom vysvetlila a pripravila ich na ne. Informačná kampaň musí prebehnúť aj v jazykoch národnostných menšín a s ohľadom na rôzne skupiny znevýhodneného obyvateľstva.“

Cestujúci po 15. marci budú musieť prejsť na kúpu lístka cez mobilné telefóny alebo webovú stránku ZSSK, pokiaľ sa chcú vyhnúť poplatku.

„Neočakávame, že naši cestujúci budú tieto poplatky platiť. Naopak očakávame, že tak prispejú k našim úsporám,” dodáva šéf ZSSK.

Na sociálnych sieťach vyjadrili cestujúci sťažnosť aj obavy z nefunkčnosti systémov. „Už teraz vám hapruje systém kupovania lístkov cez internet, a keď budú všetci kupovať, polovica nastúpi do vlaku bez lístka,“ konštatuje jedna z diskutujúcich.

„Jedná lepšia novinka, ako druhá. Už ani neviem, čo mám k tomuto povedať. Vo vagónoch vám veľmi často nefunguje wifi. Kvôli tomu, aby som si v mobile zapínal dáta, ktoré sú platené! A to som vlakom dosť často cestoval. Už radšej budem uprednostňovať inú dopravu,“ dodáva ďalší komentujúci.

Našli sa ale aj cestujúci, ktorým moderné technológie nerobia žiaden problém. „Používam už nejaký čas, ľahká obsluha, nič ťažké. Ak kupujem lístok ktorý je zdarma, mám to za 30sec vybavené. Pri platení za lístok mi to zaberie 2 minúty.“

Dôkladná predpríprava

Ekonomický analytik z Konfederácie odborových zväzov SR Ján Košč považuje toto rozhodnutie za pokrok, avšak na druhej strane to vidí ako nepripravenú akciu, dodáva STVR.

„Napríklad tí najchudobnejší, keď nemajú prístup kúpiť si lístok na stanici alebo dokonca nie je ani pripojenie na wifi a mnohé stanice nemajú ani mobilné pokrytie, tak v takom prípade nemajú na výber a musia si priplácať, čo je pre nich nerentabilné,” upozornil Košč.

Zavádzaniu lacnejšej alternatívy, ktorá by sa vyhla dodatočnému poplatku za vydanie lístka, by mala predchádzať dôkladná príprava, dodávajú autori petície.

„Ak sa chce zavádzať nejaké nové opatrenie, tak musí byť zabezpečená infraštruktúra a nejaké alternatívy aj pre tých najchudobnejších a najzraniteľnejších ľudí,” tvrdí Andor Tóthová.

ZSSK tak reaguje na preferencie zákazníkov, pričom aktuálne približne 45 percent lístkov si cestujúci zakúpia v aplikácii alebo cez webstránku. Po spustení poplatkov za kúpu lístka si národný doprava sľubuje navýšenie tohto čísla.

„Nie je to len o tom, kupovať si cestovný lístok na stanici alebo napríklad vo vlaku. Cestovný lístok sa dá pokojne kúpiť aj z pohodlia domova, takže nevidíme v tom opätovne nejakú bariéru,” uzavrel Helexa.

1 2
Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Cestovanie