Tragická smrť portugalského futbalistu Dioga Jotu (†25) a jeho brata Andrého Silvu (†22) zasiahla verejnosť ako blesk z jasného neba. Ich prenajaté Lamborghini Huracan v noci zo stredy na štvrtok (3. júla) vyletelo z diaľnice A52 v španielskej provincii Zamora, prerazilo zvodidlá a okamžite vzbĺklo. Bratia nemali šancu prežiť.
Hneď po nehode sa šírili rôzne verzie o tom, kto šoféroval. Mnohé médiá spočiatku uvádzali, že volant držal mladší z bratov – André. Nové vyšetrovanie však prinieslo zvrat. Ako informoval denník La Opinión de Zamora, ktorý citovala aj Marca, testy naznačujú, že za volantom sedel samotný Diogo Jota. „Doterajšie testy naznačujú, že za volantom zničeného vozidla sedel Diogo Jota,“ napísal La Opinión de Zamora.
Španielska Občianska garda stále analyzuje množstvo dôkazov a očitých svedectiev, no už teraz pripúšťa, že nehodu mohla spôsobiť neprimeraná rýchlosť. „Všetko nasvedčuje značnému prekročeniu povolenej rýchlosti na danej časti diaľnice,“ uviedla garda pre médiá.
Tím dopravných expertov zo Zamory v spolupráci s políciou pripravuje záverečnú správu. Podľa informácií agentúry EFE pracujú s verziou, že jednou z príčin mohla byť aj technická porucha. „Tá poskytuje silné dôkazy na podporu tvrdenia, že okrem možného prasknutia pneumatiky je za nehodu zodpovedné výrazné prekročenie povolenej rýchlosti (120 km/h),“ citovali zdroje blízke vyšetrovaniu.
Nehoda sa stala pri predbiehacom manévri. Auto zrejme stratilo stabilitu po tom, čo mu praskla pneumatika. Potom narazilo do stredových zvodidiel, ktoré zničilo na dĺžke niekoľkých desiatok metrov. Následne Lamborghini explodovalo. „Vozidlo sa pokúšalo o predbiehanie, keď mu praskla pneumatika. Svedkovia hovoria o dvoch po sebe idúcich výbuchoch. Prvý súvisel s prasknutím pneumatiky a druhý s výbuchom palivovej nádrže,“ povedal hovorca miestnej polície.
Záchranári, ktorí dorazili na miesto tragédie, čelili mimoriadne náročnej úlohe. Vozidlo bolo zničené na nepoznanie, rovnako ako telá oboch mladíkov. Identitu obetí potvrdili len vďaka evidenčnému číslu vozidla, dokladom, ktoré požiar nezničil, a napokon aj prostredníctvom testov DNA.