Populárny reťazec zavádza ohľaduplné nakupovanie pre všetkých. Tesco predstavilo zavedenie Pokojnej hodiny do všetkých svojich predajní po celej ČR. Novinkou sa snažia zjednodušiť aj nákupy pre osoby so zdravotným znevýhodnením a starších ľudí.
Pokojná hodina pre lepší zážitok pri nakupovaní
Obľúbený obchodný reťazec Tesco v Českej republike predstavil novinku, tzv. pokojnú hodinu, ktorá má pomôcť najmä ľuďom s poruchami autistického spektra. Tento krok však môže prispieť aj k pohodlnému nakupovaniu pre ďalších zákazníkov, ktorí preferujú tichšie prostredie. Informuje o tom supermarket Tesco na svojej webovej stránke.
„Podporujeme rôzne skupiny zákazníkov aj kolegov. Tesco je miestom, kde sa akceptujú, oceňujú a rešpektujú všetky druhy odlišností. Každý je tu vítaný a každý deň slúžime našim rôznorodým zákazníkom o niečo lepšie. Aby sme ľuďom s autizmom uľahčili nakupovanie a znížili nepríjemné zmyslové preťaženie, zavádzame vo všetkých našich obchodoch Hodinu ticha,“ uviedol Pavol Halász, produktový riaditeľ a ambasádor pre zamestnancov so zdravotným postihnutím v Tesco ČR.
Počas Pokojnej hodiny sa zníži hlasitosť hudby, pokladní, a hlasných reklám, osvetlenie bude stlmené a používanie nákupných vozíkov bude obmedzené. Cieľom je znížiť hluk a vytvoriť príjemnejšiu atmosféru v celom obchode.
Táto akcia sa bude opakovať každý pondelok od 12:00 do 13:00.
Na Slovensku sa zvažuje podobná iniciatíva
Portál tvnoviny.sk sa preto obrátil na slovenské Tesco, ktoré potvrdilo, že aj oni zvažujú podobný krok.
„V Tescu chceme byť spoločnosťou odrážajúcou rozmanitosť zákazníkov, zákazníčok a komunít, v ktorých pôsobíme, a zároveň vytvárať prostredie, kde sa každý cíti vítaný. Usilovne pracujeme na tom, aby Tesco bolo inkluzívne miesto na prácu a nakupovanie, preto zvažujeme aj podporu pre ľudí s rôznymi typmi znevýhodnenia,“ uviedla PR manažérka Tesco, Mária Zerzanová, pre TVnoviny.sk.
Podobný koncept zaviedol Kaufland už v auguste minulého roka. Tento obchodný reťazec sa týmto spôsobom snaží podporiť mentálne zdravie ľudí. V čase od 11:00 do 12:00 hod. sa v predajniach vypne hudba aj reklamné spoty.
„Aby si naši zákazníci mohli počas nákupu potravín oddýchnuť od množstva stimulov z okolitého prostredia, každý deň na hodinu vypneme hudbu aj zvukové reklamné spoty, a to vo všetkých predajniach po celom Slovensku,“ povedala vtedy hovorkyňa spoločnosti Lucia Vargová.