Obchodný reťazec v susednej krajine predstavil NOVINKU. Očakávať to môžeme aj na SLOVENSKU

obchod nákup
Ilustračné fotografie. Zdroj: ISTOCK/Alena Kravchenko, ISTOCK/vgajic
Reklama

Populárny reťazec zavádza ohľaduplné nakupovanie pre všetkých. Tesco predstavilo zavedenie Pokojnej hodiny do všetkých svojich predajní po celej ČR. Novinkou sa snažia zjednodušiť aj nákupy pre osoby so zdravotným znevýhodnením a starších ľudí. 

Pokojná hodina pre lepší zážitok pri nakupovaní

Obľúbený obchodný reťazec Tesco v Českej republike predstavil novinku, tzv. pokojnú hodinu, ktorá má pomôcť najmä ľuďom s poruchami autistického spektra. Tento krok však môže prispieť aj k pohodlnému nakupovaniu pre ďalších zákazníkov, ktorí preferujú tichšie prostredie. Informuje o tom supermarket Tesco na svojej webovej stránke.

„Podporujeme rôzne skupiny zákazníkov aj kolegov. Tesco je miestom, kde sa akceptujú, oceňujú a rešpektujú všetky druhy odlišností. Každý je tu vítaný a každý deň slúžime našim rôznorodým zákazníkom o niečo lepšie. Aby sme ľuďom s autizmom uľahčili nakupovanie a znížili nepríjemné zmyslové preťaženie, zavádzame vo všetkých našich obchodoch Hodinu ticha,“ uviedol Pavol Halász, produktový riaditeľ a ambasádor pre zamestnancov so zdravotným postihnutím v Tesco ČR.

Počas Pokojnej hodiny sa zníži hlasitosť hudby, pokladní, a hlasných reklám, osvetlenie bude stlmené a používanie nákupných vozíkov bude obmedzené. Cieľom je znížiť hluk a vytvoriť príjemnejšiu atmosféru v celom obchode.

Táto akcia sa bude opakovať každý pondelok od 12:00 do 13:00.

Na Slovensku sa zvažuje podobná iniciatíva

Portál tvnoviny.sk sa preto obrátil na slovenské Tesco, ktoré potvrdilo, že aj oni zvažujú podobný krok.

„V Tescu chceme byť spoločnosťou odrážajúcou rozmanitosť zákazníkov, zákazníčok a komunít, v ktorých pôsobíme, a zároveň vytvárať prostredie, kde sa každý cíti vítaný. Usilovne pracujeme na tom, aby Tesco bolo inkluzívne miesto na prácu a nakupovanie, preto zvažujeme aj podporu pre ľudí s rôznymi typmi znevýhodnenia,“ uviedla PR manažérka Tesco, Mária Zerzanová, pre TVnoviny.sk.

Podobný koncept zaviedol Kaufland už v auguste minulého roka. Tento obchodný reťazec sa týmto spôsobom snaží podporiť mentálne zdravie ľudí. V čase od 11:00 do 12:00 hod. sa v predajniach vypne hudba aj reklamné spoty.

„Aby si naši zákazníci mohli počas nákupu potravín oddýchnuť od množstva stimulov z okolitého prostredia, každý deň na hodinu vypneme hudbu aj zvukové reklamné spoty, a to vo všetkých predajniach po celom Slovensku,“ povedala vtedy hovorkyňa spoločnosti Lucia Vargová.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Z domova