Americká pobočka reťazca Lidl sa rozhodla spríjemniť predvianočné obdobie netradičným spôsobom. Namiesto ďalšej sezónnej akcie či limitovaného produktu v regáloch predstavila vôňu, ktorá má evokovať jeden z jej najikonickejších výrobkov – legendárny croissant za 49 centov.
Novinka s názvom Eau de Croissant však nie je určená na predaj a dostať sa k nej bude možné len prostredníctvom súťaže.
Parfum ako pocta obľúbenému pečivu
Lidl US oznámil uvedenie vône vo štvrtok 4. decembra, pričom ju opísal ako hravý spôsob, ako preniesť radosť z každodenného nákupu aj mimo predajní. Parfum bol navrhnutý tak, aby napodobňoval „neodolateľnú arómu čerstvo upečených croissantov“ a mal navodzovať dojem, akoby sa človek práve vrátil z európskej pekárne.
„Naše croissanty majú už roky verných fanúšikov. Predstavujú kvalitu, hodnotu a malé každodenné radosti, ktorými sa Lidl odlišuje,“ uviedol hovorca Lidl US pre magazín Food & Wine. „Počas sviatkov sme sa chceli trochu pohrať s touto myšlienkou a dať zákazníkom možnosť vziať si túto radosť so sebou. Eau de Croissant je hravým odkazom na produkty, ktoré naši zákazníci milujú, a na úspory, na ktoré sa u nás môžu vždy spoľahnúť.“
Spolupráca s parfumérskou špičkou
Za samotnou vôňou stojí parfumérka Sarah McCartney, ktorú Lidl označuje ako „Čarovnú babičku UK Parfumerstva“. Podľa vyjadrení značky kombinuje výsledný parfém teplé a „lahodné“ tóny, ktoré majú verne pripomínať pečené maslové cesto.
Rovnako výrazným prvkom je aj samotný flakón. Parfum je uložený v hnedom, do detailov prepracovanom obale v tvare croissantu, ktorý vytvorilo štúdio Plunge Creations. To je známe netradičnými dizajnmi a podieľalo sa aj na tvorbe kostýmov pre zahraničnú verziu relácie „Tvoja tvár má známy hlas“ (The masked singer). Každá fľaštička obsahuje 15 mililitrov vône.
Limitovaná edícia, ktorú si nekúpite
Na rozdiel od bežných produktov Lidl sa Eau de Croissant nedá zakúpiť. Ide výhradne o darčekovú edíciu, z ktorej vzniklo len 100 kusov. Záujemcovia sa môžu zapojiť do súťaže prostredníctvom Instagramu reťazca.
Od 4. do 18. decembra môžu fanúšikovia zvýšiť svoju šancu na výhru tým, že budú sledovať účet @lidlus, označia priateľa v komentári pod vybraným príspevkom a získajú bonusový vstup zdieľaním príspevku vo svojom príbehu, pričom musia označiť @lidlUS.
No už v prvých dňoch od uvedenia sa v komentároch strhla vlna záujemcov z celého sveta, ktorý doslova prosia o vôňu na predaj v pobočkách po celom svete. Užívateľka Mary z Poľska napísala: „Toto je sen o ktorom som nevedela, že mám.“ Iní sa pridávajú: „Predám dušu za tento parfúm.“.
Marketingový žart s vôňou sviatkov
Hoci ide o recesistický nápad, Lidl ním cieli presne na atmosféru sviatočných večierkov, kde chce zákazníkom ponúknuť niečo nečakané a zapamätateľné. Namiesto klasických darčekových predmetov stavil na emóciu spojenú s vôňou, ktorá je pre mnohých neoddeliteľnou súčasťou spomienok na pekárne a cestovanie.
Eau de Croissant tak nie je len parfumom, ale aj marketingovým experimentom, ktorý spája gastronómiu, dizajn a sociálne siete do jedného krátkodobého sviatočného príbehu.


