Francúzska značka prírodnej kozmetiky Yves Rocher sa dostala na Slovensku do nepríjemnej situácie. Zákazníci, ktorí si v posledných mesiacoch objednali produkty cez oficiálny e-shop, čakajú na balíky či vrátenie peňazí celé týždne. Namiesto komunikácie s klientmi však značka mlčí a nespokojnosť rastie.
Na problém upozornila facebooková stránka Nekŕmte nás odpadom, kde sa pod príspevkom začali hromadiť skúsenosti nahnevaných zákazníkov. Mnohí už kontaktovali aj Slovenskú obchodnú inšpekciu. Informuje o tom portál Startitup.
Mesiace čakania a žiadna odpoveď
Frustráciu opísala aj jedna zo zákazníčok: „V Yves Rocher mali vždy v tomto bordel. Aj 2 týždne som čakala na objednávku. S e-shopom bol problém, stále niečo nefungovalo, potom spravili aplikáciu, na aplikácii také isté problémy…“
Podľa nej sú samotné produkty kvalitné, no všetko ostatné pôsobí chaoticky. „Už odtiaľ neobjednávam, nemám na to nervy. Druhým prajem, aby sa aspoň dostali späť k svojim peniazom, lebo objednávka už im bude asi na nič po niekoľkých týždňoch čakania,“ dodala.
Ešte tvrdšie slová mala Ivana, ktorá márne čaká na zaplatený tovar. „…už cez mesiac čakám, zaplatené 2 objednávky… dvakrát som písala e-mail a žiadna odpoveď, telefón nikto nedvíha… som veľmi sklamaná… nikdy viac,“ napísala v komentári.
Skúsenosti zákazníkov z predajní
Mia svoj balík napokon dostala, no až po dvoch mesiacoch a sérii urgencií. „V predajniach mali tiež výpadok tovaru, veľa ľudí sa tam chodilo na praktiky e-shopu sťažovať. Tento týždeň dostali tovar, no ani samé chúďatá predavačky nevedeli, čo im došlo. Riadny bordel,“ opísala.
Rozhodla sa preto, že si bude kozmetiku kupovať výlučne v kamenných predajniach, kde má väčšiu istotu, že produkty skutočne dostane.
Podľa informácií portálu Bratislavak potvrdila predavačka Yves Rocher, že sa v obchodoch pravidelne objavujú ľudia so sťažnosťami na e-shop. Pracovníčky však nemajú k online objednávkam prístup, a tak klientom nevedia pomôcť.
Komunikácia firmy viazne
Najväčšou výhradou zákazníkov je slabá komunikácia značky. Telefónna linka nefunguje, e-maily ostávajú bez odpovede a reakcie na sociálnych sieťach neprichádzajú.
Oficiálne stanovisko prišlo len raz – 27. júna 2025 na facebookovej stránke Yves Rocher Slovensko. V ňom spoločnosť priznala, že problémy súvisia so sťahovaním skladu: „V poslednom období došlo k viacerým zmenám v Yves Rocher, ktoré spôsobili alebo mohli spôsobiť neočakávané nepríjemnosti. Bohužiaľ, napriek všetkému nášmu úsiliu tieto zmeny prinášajú dočasné výpadky niektorých našich služieb, ale intenzívne pracujeme na tom, aby sme opäť doručili kvalitu služieb a dobu dodacích lehôt tak, ako je našim zvykom, a to ako na e-shope tak aj v kamenných predajniach. Pre nás ste vy, naši zákazníci, najdôležitejší,“ uvádza sa v príspevku.
Od tohto vyhlásenia však prešli už viac než dva mesiace a situácia sa podľa všetkého nezmenila.