Obľúbená letecká spoločnosť Slovákov skončila ako NAJHORŠIA. Zverejnili REBRÍČEK víťazov a porazených európskeho neba v roku 2024

ryanair, letisko, lietadlo
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/AP, Roman Hanc
Reklama

Nie každá letecká spoločnosť je zážitkom, na ktorý spomíname s úsmevom. Renomovaná britská spotrebiteľská organizácia Which? zverejnila rebríček najlepších a najhorších dopravcov pre krátke lety v Európe na základe hodnotenia takmer 8 000 pasažierov.

Tí analyzovali vyše 9 000 letov a ohodnotili ich podľa spoľahlivosti, komfortu, služieb na palube, boardingového procesu, zákazníckej podpory i pomeru cena/kvalita. Rebríček uverejnil magazín Euronews.

A výsledky hovoria jasne – niektoré mená v tomto rebríčku nikoho neprekvapia…

TOP 5 najlepších leteckých spoločností pre krátke vzdialenosti:

1. Jet2 – 80 %

Jet2 opäť potvrdzuje, že aj nízko nákladová spoločnosť môže ponúknuť kvalitné služby. Cestujúcich oslovil spoľahlivý servis, minimum zrušených letov, batožina v cene a férový prístup – napríklad si nemusíte extra priplácať za to, aby ste sedeli pri svojom partnerovi. Spoločnosť sa zameriava na dovolenkové destinácie a s flotilou 120 lietadiel lieta do viac než 70 miest.

2. Loganair – 72 %

Škótsky regionálny dopravca síce nemá najlacnejšie letenky, no bodoval perfektným zákazníckym servisom a presnosťou letov. Lietadlá spoločnosti, ktorých je aktuálne vyše 40, spájajú najmä odľahlé oblasti Spojeného kráľovstva, kam sa bežne nedostanete.

3. SAS Scandinavian Airlines – 71 %

Dopravca reprezentujúci Švédsko, Dánsko a Nórsko zaujal najmä svojou dochvíľnosťou – 77 % letov odlieta načas. V ostatných kategóriách sa drží na stabilnej úrovni. So 130 lietadlami obsluhuje vyše 120 destinácií, prevažne v Európe.

4. Norwegian Air Shuttle – 69 %

Nórska nízko nákladovka prekvapila čistotou kabíny a pohodlím. V hodnotení „hodnota za peniaze“ získala až štyri z piatich hviezdičiek, čo sa podarilo už len Jet2. Norwegian prepravila minulý rok vyše 23 miliónov pasažierov a disponuje 90 Boeingmi.

5. Aegean Airlines – 67 %

Grécky národný prepravca zaujal konzistentnými službami a nízkym počtom zrušených letov. Napriek priemernej spoľahlivosti a komfortu si udržal pozitívne hodnotenia. Jeho flotila pozostáva z 80 lietadiel a obsluhuje viac než 150 destinácií, vrátane viacerých gréckych ostrovov.

TOP 5 najhoršie hodnotených leteckých spoločností:

1. Ryanair – 49 %

Najväčšia nízko nákladovka Európy sklamala takmer vo všetkom. Boarding, komfort, služby, jedlo – všetko hodnotené len jednou hviezdičkou. Napriek tomu prepraví viac ako 180 miliónov cestujúcich ročne a ponúka lety do 240 destinácií s obrovskou flotilou takmer 600 lietadiel. Cenovo dostupné? Áno. Zákaznícky zážitok? Skôr nočná mora.

2. Wizz Air – 51 %

Maďarský Wizz Air dopadol len o trochu lepšie. Spoločnosť, ktorá lieta do vyše 200 destinácií so 200+ lietadlami značky Airbus, nezískala v žiadnej kategórii viac ako dve hviezdičky. Komfort aj komunikácia so zákazníkmi boli sklamaním.

3. Lufthansa – 55 %

Prekvapivo zlé hodnotenie pre jedného z európskych gigantov. Takmer 4 % letov boli zrušené na poslednú chvíľu. Cestujúci oceňovali len spoľahlivosť a boarding – ostatné kategórie sklamali. Aj s najväčšou flotilou v Európe sa môže dopravca stratiť v prehnanej automatizácii a slabom prístupe ku klientom.

4. TAP Portugal – 57 %

Aj keď portugalský národný dopravca pokrýva 90 destinácií, jeho dochvíľnosť zaostáva – len niečo cez polovicu letov prišlo načas. Kombinácia nízkej spoľahlivosti a priemerného zákazníckeho servisu ho potopila do spodnej polovice rebríčka.

5. British Airways – 57 %

Prekvapenie z domáceho dvora. Hoci ide o tradičnú a renomovanú značku s takmer 300 lietadlami, cestujúci kritizovali nepohodlné sedadlá, slabú hodnotu za peniaze a časté meškania. Navyše, zrušené lety na poslednú chvíľu nie sú výnimočné.

Čo z toho vyplýva?

Veľkosť flotily a známa značka automaticky neznamená kvalitu. Práve menší dopravcovia či rekreačné aerolinky, ako Jet2 alebo Loganair, dokázali, že sa dá lietať pohodlne, presne a za rozumnú cenu. Naopak, veľké mená ako Ryanair, Lufthansa či British Airways sa musia zamyslieť, ak chcú získať späť dôveru svojich pasažierov.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Cestovanie