Obľúbená slovenská televízia chystá NOVINKU! Zmení spôsob, akým sledujeme správy?

Ilustračná foto
Zdroj: Facebook/TV Markíza
Reklama

Slovenský mediálny trh čakajú zmeny. Televízia Markíza pripravuje rozšírenie svojho spravodajského segmentu, no nepôjde o tradičnú televíznu stanicu, ale o ambiciózny online projekt. Ten by mohol ovplyvniť doterajšiu dominanciu spravodajských televízií ako TA3, RTVS :24 a JOJ 24.

Markíza expanduje do online spravodajstva

Slovenský mediálny trh čakajú zmeny. Televízia Markíza pripravuje rozšírenie svojho spravodajského segmentu, no nepôjde o tradičnú televíznu stanicu, ale o ambiciózny online projekt. Ten by mohol ovplyvniť doterajšiu dominanciu spravodajských televízií ako TA3, RTVS :24 a JOJ 24.

„Spravodajstvo je kľúčovou súčasťou programovej ponuky TV Markíza a jedným z najsilnejších pilierov. V rámci našej stratégie preto pripravujeme nový projekt, o ktorom už čoskoro prezradíme viac“, uviedol pre portál Mediálne Lukáš Kočišek, PR manažér TV Markíza.

Od tematických staníc k digitálnej revolúcii

Doteraz Markíza investovala skôr do tematických kanálov, ako bola Markíza Krimi so zameraním na detektívne seriály alebo Markíza Klasik, ktorá cieli na starších divákov. Aj keď televízia neplánuje spustiť vlastnú spravodajskú stanicu, jej nový online projekt by mal priniesť revolúciu v spôsobe, akým diváci sledujú spravodajstvo.

Podľa dostupných informácií vedie tento projekt Michal Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky. Sám na sociálnych sieťach uviedol, že „nový projekt zbúra hranice medzi televíznym a online spravodajstvom“.

Inšpirácia z českého trhu

Zdá sa, že Markíza nasleduje model, ktorý už úspešne funguje v Česku. Televízia Nova v roku 2021 rozšírila svoju online platformu TN.cz o 24-hodinové Živé vysielanie TN Live, kde kombinuje spravodajstvo s publicistickými reláciami. Markíza môže tento koncept adaptovať pre slovenský trh s vlastným spracovaním.

Markíza už dnes dominuje online spravodajstvu

Aj v súčasnosti patrí spravodajský portál TVnoviny.sk medzi päť najnavštevovanejších slovenských webov, s priemernou mesačnou návštevnosťou 1,25 milióna užívateľov v roku 2024. Počet prehratých videí presiahol 33 miliónov, čo predstavuje medziročný nárast takmer o 40 %. Najviac záujmu majú reportáže z domácej scény, ktoré tvoria viac ako polovicu celkovej sledovanosti.

Nová konkurencia pre exmoderátorov

Markíza sa stane silným konkurentom pre nové online projekty, ktoré v poslednom roku spustili bývalí televízni moderátori. Medzi ne patrí 360tka Michala Kovačiča či DVTV SK Miroslava Frindta. Na rozdiel od nich by však Markíza mohla ponúknuť obsah zadarmo, čo jej dáva značnú konkurenčnú výhodu.

S akým konceptom presne príde, zatiaľ nie je známe. Isté však je, že tento krok môže zmeniť dynamiku slovenského spravodajstva.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Z domova