Kedysi patrila talianska značka Benetton k zosobneniu akéhosi športovejšieho luxusu. Bola to ikona mnohých šatníkov mužov a žien, ktorí si radi potrpeli na kvalitu kombinovanú s talianskym štýlom a istou prestížou. No sláva tejto značky pomaly vädne a v roku 2025 sa veľmi blíži labutej piesni.
Obchody sa pomaly zatvárajú
Ako uviedol portál teraz.sk, Benetton už v minulom roku prešiel na tvrdú reštrukturalizáciu. Generálny riaditeľ skupiny Claudio Sforza, ktorý bol do funkcie menovaný v máji minulého roka, už v samotnom Taliansku zatvoril stovku obchodov. Ak z trhu vymizne stovka prevádzok, tak sa to jasne pretaví aj do možnosti kúpiť si tovar, nakoľko sieť so stovkou predajní pokrývala vysokú mieru trhu.
Tento rok sa úspory dotknú ešte väčšieho počtu prevádzok.
Vyhliadky na rok 2025 pre značku nie sú nejako pozitívne. Aj preto namiesto rozvoja plánuje šetrenie. Benetton plánuje v roku 2025 zatvoriť stovky nerentabilných obchodov. Zdroje opierajú správy agentúry APA, ktorá sa odvolala na denník Corriere della Sera. Pre značku to bude teda rok, kedy doslova začne ustupovať z povedomia zákazníkov v nákupných centrách a z peších zón. Mnoho butikov tak dostane nového majiteľa, a to nielen v Taliansku.
Posvietia si na franšízy
Spoločnosť sa snaží znížiť náklady a optimalizovať výnos. Preto sa zatváranie bude týkať hlavne najmenej ziskových predajní, najmä na juhu krajiny. Plány na rok sú však drastické. Spolu by malo byť zatvorených 419 z celkového počtu 3500 obchodov na celom svete, informoval Corriere della Sera. V rámci plánu, od ktorého si Benetton sľubuje návrat k ziskovosti, majú byť zatvorené najmä franšízové predajne.
Vráti sa zašlá sláva zelených tričiek?
Spoločnosť Benetton sa už roky nachádza v hlbokej kríze. Skupina, ktorá má zastúpenie v 80 krajinách sveta, je pod silným tlakom zo strany konkurentov ponúkajúcich lacnú módu. Za posledných desať rokov Benetton vykázal stratu približne 1,6 miliardy eur. To, či sa podarí tejto ikone ešte vrátiť na výslnie, dnes nie je vôbec isté. Zatváranie prevádzok je však málokedy cesta k opätovnému ovládnutiu trhu. Aktuálne sa teda čaká na nový stimul. Je však pravdepodobné, že v roku 2025 sa k značke dostanete opäť o niečo ťažšie. No chýbajúci segment určite radi vykryjú iné značky.