Obľúbený Aliexpress je predmetom VYŠETROVANIA. Európska únia upozorňuje na vážne zlyhania, hrozí VYSOKÁ pokuta

AliExpress, ktorý každý mesiac využíva v Európskej únii viac ako 100 miliónov používateľov, podľa zistení regulačných orgánov nezabezpečil adekvátnu moderáciu obsahu
AliExpress, ktorý každý mesiac využíva v Európskej únii viac ako 100 miliónov používateľov, podľa zistení regulačných orgánov nezabezpečil adekvátnu moderáciu obsahu. Zdroj: FB/Balíky z Číny - Zľavy, Tipy, Recenzie,Priyo Cargo Shop,Pexels/Markus Winkler
Reklama

Európska komisia vzniesla vážne obvinenia voči známemu internetovému obchodnému portálu AliExpress. Podľa regulačných orgánov EÚ platforma dlhodobo zlyháva v ochrane zákazníkov pred nelegálnymi a potenciálne nebezpečnými výrobkami.

V rámci prebiehajúceho vyšetrovania, ktoré sa začalo už v marci minulého roka, Brusel zverejnil oficiálne závery, z ktorých vyplýva, že AliExpress nevenuje dostatočnú pozornosť monitorovaniu predaja falšovaných produktov, ako je napríklad oblečenie, či hračiek ohrozujúcich zdravie detí. Informuje idnes.cz.

Zdroj: Pexels/Markus Winkler

AliExpress, ktorý každý mesiac využíva v Európskej únii viac ako 100 miliónov používateľov, podľa zistení regulačných orgánov nezabezpečil adekvátnu moderáciu obsahu. Nedostatočná kontrola viedla k tomu, že na platforme sa bežne objavovali výrobky, ktoré porušovali legislatívu. Úradníci zároveň vyhlásili, že zavedené opatrenia, ktoré mali obmedziť šírenie nelegálneho tovaru, neplnili svoj účel. Vyhodnotili to ako prejav hlbšieho, systémového zlyhania zo strany prevádzkovateľa.

Zatiaľ čo ide o predbežné zistenia, ktoré čakajú na ďalšie preverenie a reakciu samotnej firmy, už teraz je v hre možné udelenie výraznej finančnej sankcie. Podľa zákona o digitálnych službách by spoločnosti mohla hroziť pokuta až vo výške šiestich percent jej celosvetového obratu.

Zdroj: Unsplash/CardMapr.nl

AliExpress, za ktorým stojí čínska obchodná skupina Alibaba založená miliardárom Jackom Ma, sa snaží zachrániť si reputáciu prísľubmi o náprave. Už v minulosti deklaroval snahu zamedziť šíreniu nelegálneho obsahu na svojej platforme. Medzi sľúbenými opatreniami bol aj vznik monitorovacieho systému, ktorý by dokázal odhaliť skryté odkazy na zakázané výrobky.

Takéto odkazy sa pritom objavovali aj pri položkách, ktoré sa na prvý pohľad javili ako legálne – napríklad výživové doplnky či lieky. Niektoré z nich údajne dokonca smerovali deti k obsahu s pornografickým charakterom.

Internetová platforma zároveň deklarovala zámer posilniť transparentnosť v rámci svojich reklamných systémov. Rovnako sa zaviazala, že sprístupní svoje dáta na výskumné účely, čím chce eliminovať výhrady týkajúce sa manipulácie s obsahom či skrytými praktikami.

Firma tvrdí, že počas vyšetrovania úzko spolupracovala s Európskou komisiou a v tejto otvorenej komunikácii plánuje pokračovať aj naďalej. Zástupcovia AliExpressu zároveň zdôraznili, že ich prístup k zlepšeniu ochrany spotrebiteľa a zvýšeniu transparentnosti je dôkazom úprimnej snahy riešiť identifikované problémy. Veria, že práve otvorený dialóg s európskymi autoritami povedie k pozitívnemu výsledku, ktorý bude vyhovovať obom stranám.

Tlak na čínske internetové platformy v EÚ teda narastá a prípad AliExpress môže byť precedentom pre ďalšie spoločnosti, ktoré budú musieť preukázať, že berú zodpovednosť voči európskym spotrebiteľom skutočne vážne.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Zaujímavosti