Názov nápoja Mtn Dew sa mení. Po dlhšom období sa na plechovky a fľašky vracia slovo Mountain. Obľúbený nápoj v stredu (9. októbra) odhalil nové logo a dizajn balenia. Nápoj v novom dizajne, ale aj s novým názvom bude možné zakúpiť od mája budúceho roka.
Výrazné zmeny prišli uprostred spomaľujúceho sa dopytu po nápojoch od spoločnosti PepsiCo. Najviac sa spomalil dopyt po týchto nápojoch v Severnej Amerike. Prudký pokles zaznamenal predovšetkým Mountain Dew, ktorý v prvej polovici roka 2024 zaznamenal pokles o 7 %. „Zdá sa, že Mountain Dew je pripravený zbaviť sa adrenalínu, ktorý definoval marketing značky už takmer dve desaťročia, keď kľúčovou stratégiou bolo predávať Dew ako energetický nápoj davu energetických nápojov,“ povedal Duane Stanford, redaktor a vydavateľ Beverage Digest pre portál CNN.
Nový vzhľad
Novým logom chcú u spotrebiteľov prebudiť pocit nostalgie, keďže slovo Mountain bolo z názvu vynechané v roku 2009. Dôvod spočíval vo väčšom rebrandingu portfólia spoločnosti PepsiCo. K vynovenému názvu bude pridaný i dátum vzniku tohto nápoja. Fanúšikovia Hardcore Dew môžu rozpoznať, že nové logo sa trochu podobá logu, ktoré bolo používané v 90. rokoch, avšak dizajnér PepsiCo dodal, že je „modernizované a navrhnuté tak, aby bolo cítiť trojrozmernosť“ slov, čo mu dodáva aktuálnejší vzhľad.
Medzi ďalšie nové prvky patrí aj list s bodkou „i“ a hornaté pozadie so žltými odtieňmi inšpirovanými citrusmi, tie sa majú spájať s ovocnou chuťou nápoja. „V predchádzajúcom dizajne sme neboli veľmi jasní v komunikácii s občerstvením,“ priznal Porcini. „Bolo to skôr o energii ostrých uhlov explodujúcich na plechovke.“ Značka predstavila aj Mountain Dude, novú postavu, ktorá má povzbudiť generáciu Z, aby si užívala čas vonku.
Klesajú nákupy sladkých vôd
Nový vzhľad nápoja prišiel v ťažkých časoch pre výrobcov sladkých limonád. Mnohí zmenili svoje preferencie a začali piť perlivé vody, ktoré sú navyše aj oveľa zdravšou alternatívou. Spoločnosť PepsiCo v utorok znížila svoj celoročný výhľad tržieb a dúfa, že práve táto novinka bude pozitívna. Zároveň sa očakáva, že rebrandingom prilákajú i ľudí, ktorí mali tento nápoj radi a zabudli naň. Bittencourt, viceprezident pre marketing v Mountain Dew pre CNN povedal, že značka zaznamenala „obrovský nárast u našich najhorlivejších fanúšikov a čo je rovnako dôležité, u tých, ktorí nás už nejaký čas neskúsili“.